۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۷۹۲۰
تبعیض آشکار به سبک وزارت ارشاد/

آقای وزیر؛ چرا رسانه های حامی دولت فیلتر نمی شوند؟/این سایت‌ها را هم فیلتر کنید

بسیاری از پایگاه‌های خبری منتسب به دولت و جریان اصلاح‌طلبی مانند آفتاب نیوز، تدبیر و امید، سلام نو، جمهوریت، خرداد نیوز، پویش، نواندیش، جماران، امیدنامه و...همچنان بدون مجوز به کار خود ادامه می‌دهند.
آقای وزیر؛ چرا رسانه های حامی دولت فیلتر نمی شوند؟/این سایت‌ها را هم فیلتر کنید
به گزارش جهانبین نیوز، طی هفته های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی عجیب به فیلترینگ گزینشی برخی سایت های خبری کرده است و علت این اقدام را فاقد مجوز بودن این رسانه ها دانست.

 

دوازدهم شهریور ماه سال جاری بود که سایت شبکه اطلاع رسانی دانا با حکم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد فیلتر شد که البته بعد از گذشت دوازده ساعت، سایت مجددا رفع فیلتر شد. اما با گذشت پنج روز بعد از آن یعنی روز 17 شهریور بار دیگر سایت شبکه اطاع رسانی دانا فیلتر شد و مخاطبان این سایت پیغام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که به استناد بند "الف" ماده 7 قانون مطبوعات مبنی بر عدم صدور پروانه فعالیت را روی صفحه مانیتور خود مشاهد کردند.

 

این اقدام وزارت ارشاد اما در شرایطی رخ داد که بسیاری از پایگاه‌های خبری منتسب به دولت و جریان اصلاح‌طلبی مانند آفتاب نیوز، تدبیر و امید، سلام نو، جمهوریت، خرداد نیوز، پویش، نواندیش، جماران، امیدنامه و...همچنان بدون مجوز به کار خود ادامه می‌دهند و ظاهراً وزارت ارشاد دست روی پایگاه‌هایی گذاشته که قدری سطح انتقادشان از دولت بالاست. حال سوال اینجاست که چرا وزارت ارشاد نسبت به فیلتر کردن سایت های حامی دولت اقدام نمی کند و این روزها فقط پایگاه های خبری منتقد دولت مورد خصم این وزارتخانه قرار می گیرند؟

 

مدعیان تدبیر و امید چه در دوران پیش از انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات و چه در طول یکسال گذشته که قدرت را در اختیار داشته همواره از نقد پذیری و استقبال از نظرات مخالف خود سخن گفته اند. حالا اما اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد مبنی بر فیلترینگ گزینشی سایت ها به خصوص رسانه های منتقد دولت، نشان می دهد که فاصله بسیاری از حرف تا عمل اهالی دولت یازدهم وجود دارد.

 

از سوی دیگر بعد از این اقدام وزارت ارشاد، پایگاه های خبری فاقد مجوز برای دریافت مجوز خود به معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه مراجعه کردند که این نهاد بار دیگر در اقدامی گزینشی فقط برای برخی رسانه های دولتی مجوز صادر کرده است. خبرگزاری برنا از جمله رسانه های وابسته به دولت است که طی روزهای اخیر مجوز خود را از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دریافت کرده است.

 

در این باره حتی طی روزهای گذشته زهره طبیب‌زاده نوری، نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز شگفتی از اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فیلتر یک پایگاه خاص گفت: وقتی رئیس‌جمهور با رویکردی انتقادی و به طعنه می‌گوید ما فقط دو کار بلدیم که یکی از آن‌ها «فیلتر» است، چطور این معاونت بدون مجوز قانونی اقدام به فیلتر گزینشی پایگاه منتقد دولت می‌کند؟ آیا عملکرد یک پایگاه اطلاع‌رسانی متعهد داخلی حتی بر فرض آنکه تخلفی نیز صورت داده باشد مخرب‌تر از پایگاه‌های مستهجن است؟

انتهای پیام/خ ز/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۲:۳۱

29 Jan 2020