۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۱۷۸۸۹
امام جمعه فارسان:

8 سال دفاع مقدس منجر به استحکام پایه‌های نظام اسلامی شد

امام جمعه فارسان گفت: وحدت و يکپارچگي مردم رمز موفقيت در 8 سال دفاع مقدس بود و این دوران منجر به استحکام پایه‌های نظام اسلامی شد.
8 سال دفاع مقدس منجر به استحکام پایه‌های نظام اسلامی شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در خطبه های نماز جمعه فارسان با اشاره به گراميداشت هفته دفاع مقدس و سالروز عمليات ثامن ائمه اظهار کرد: آزاد سازي آبادان و سالروز شهادت سرداران عالي مرتبه دوران هشت سال دفاع مقدس مهمترين عاملي که موجب شد در دفاع هشت سال دفاع مقدس با دست خالي و بدون هيچ امکانات سخت افزاري در برابر دشمن مجهز به انواع تسليحات نظامي و جنگي مورد حمايت تمامي قدرت هاي بزرگ جهاني و منطقه اي بتوانيم افتخار آميز و پيروزمندانه و با عزت از آن عبور کنيم وحدت و يکپارچگي ملي مردم بامحوريت ولايت فقيه و رهبري همراه با روحيه معنويت گرايي و خدا محوري و ايثار گري و از خودگذشتگي بود.

وي ادامه داد: اين وحدت را که امروز آثار و نتايج شيرين آن همچون عزت و اقتدار و استحکام پايه هاي نظام اسلامي ما بعد از آن دوران هنوز براي کشور و ملت ما نورافشاني مي کند و هنوز هم ادامه دارد .

وي در ادامه به مناسبت ازدواج مولاعلي (ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات که گريبانگير خانوادها در مسئله ازدواج شده است همان عادت و رسوم و چشم و هم چشمي ها و تفاخر و تکاثر و تجمل گرايی و فاصله گرفتن از ازدواج ديني و مذهبي و خدايي که همان مهريه هاي سنگين و جهزيه هاي آنچناني است که مي توان با عبرت به روش ازدواج مولا(ع) و حضرت زهرا (س) که بايد از اين نوع عروس ها دوري کرد.

جمالی‎زاده، يکي از ملاک هاي يک پيوند مشترک را رضايت کامل عروس و داماد در هنگام ازدواج و سادگي پرهيز از تشريفات و ملاک قرار دادن دين و اخلاق را در انتخاب همسر به عنوان برترين ملاک آينده عنوان کرد.

خطيب جمعه فارسان در ادامه با اشاره به روز جهاني سالمندان افزود: اگر فرهنگ رعايت حرمت بزرگترها و سالمندان که روزگاري صحنه گردان امور بودند و هم اکنون از صحنه کار و اجتماع کنار رفته و باز نشسته شده اند را نهادينه کنيم مي تواند براي نسل امروز ما موجبات رضايت الهي فراهم شود.

وي ادامه داد: اين موجبات در نتيجه برکات زميني و آسماني را زياد مي کند و هم در آينده که اين نسل به دوره سالمندي رسيدند مورد احترام و تکريم آيندگان قرار خواهند گرفت لذا تا بزرگتر و پدر و مادري در بين ما و جامعه ما باشد و ما تواني داشته باشيم خود در خدمت آنان قرار دهيم و واقف آنها باشيم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۰:۱۷

29 Dec 2019