۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۷۵۹۹
کارشناس مسائل سياسي

اختلافات دروني، تحريف و انحراف در قرائت اسلام ناب رويکرد جديد نظام سلطه

در سه چهار سال گذشته به دليل شکست هاي مکرر دشمن و ايجاد روحيه استکبار ستيزي در عرصه جهاني ، يکي ازاستراتژي های دشمن به سمت جنگ درون تمدني و اختلافات دروني، تحريف و انحراف در قرائت اسلام ناب متمرکز شده است.
اختلافات دروني، تحريف و انحراف در قرائت اسلام ناب رويکرد جديد نظام سلطه
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس اسلامي، کارشناس مسائل سیاسی، در نشست بصیرتی شهر بابا حیدر گفت: شکل اين تحريف ها را امروز در قامت گروه هاي تکفيري، جبهه النصره، داعش و شيعه افراطي مي توان مشاهده کرد و متاسفانه آمريکايي ها و رژيم صهيونيستي توانسته اند با شيوه هاي مختلف جوامع اسلامي را درگير موضوعات داخلي کنند.

وي در ادامه افزود: لذا امروز دشمن در جنگ نرم با استفاده از ابزارهاي مختلف و در راس آن ها رسانه و بخصوص ماهواره به ميدان آمده و براي جلوگيري از پيشرفت اسلام ناب و برهم زدن عمق استراتژيک اين تفکر، به مقابله پرداخته است. متاسفانه شاهد این هستيم که در مقابل اين تفکر در شبکه هاي ماهواره اي با ارائه مدل هاي ساختگي و قرائت هاي غلط از اسلام همچون معرفي اسلام وهابي، اسلام امريکايي اردوغاني ترکيه، اسلام شيعه افراطي و حمايت همه جانبه از اين گروهها، شبکه هاي متعددي را با نام اسلام تاسيس نموده اند که گروهي از اين شبکه هاي افراطي به مخالفت با شيعه و گروهي به مخالفت با اهل سنت مشغولند.

لذا بر همه ما فرض و وظيفه است از تفکر اسلام ناب در مقابل اين همه هجمه ها پشتيباني کنيم و مردم و جامعه را از نقشه شومي که استکبار و نظام سلطه در جريان جنگ نرم بوسيله ماهواره براي خانواده هاي مذهبي مسلمان طراحي نموده آگاه کنيم.

اسلامی در ادامه گفت: نگاهي کوتاه به ماهواره هاي مستقر بر فراز آسمان ايران و منطقه غرب آسيا (خاورميانه) ما را با حقيقتي که در آن روي سکه ي شبکه هاي به ظاهر مذهبي است آگاه مي سازد، و اين حقيقت حکايت از آن دارد که جهان اسلام ومنطقه غرب آسيا (خاورميانه) و به ويژه ايران اسلامي به دلايل متعددي از جمله دلايل سياسي، امنيتي، تاريخي و مذهبي بيش از ديگر مناطق هدف اين شبکه ها و برنامه هاي به ظاهر مذهبي و شبه مذهبي قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بيش از۸۰ شبکه ماهواره اي مذهبي در منطقه غرب آسيا(خاورميانه) به تبليغ وترويج اديان و فرق مختلف وبعضا نو ظهور مي پردازند افزود: حدود۲۳ شبکه، برنامه هايي به زبان فارسي ارائه مي کنند و در کنار اين شبکه ها، تعداد زيادي شبکه فارسي زبان به ترويج تفکر الحادي يا سکولار همت گمارده اند.

عباس اسلامي در ادامه گفت: در اين ميان، شبکه هايي هستند که صرفا باهدف تبليغ يک دين يا مذهب خاص فعاليت مي کنند ، شبکه هايي نيز مي باشند که به صورت پاره وقت آنتن خود را در اختيار برنامه هايي ديني قرار مي دهند. آنچه در نگاه نخست به اين شبکه ها مشهود است ، هدف گذاري براي تبليغ و نشر يک عقيده است اما آنچه در نگاهي عميق تر به دست مي آيد، گاهي تحريف، تخريب و تحقير عقيده اي ديگر است. از اين منظر، مي توان شبکه ها يا در واقع برنامه هايي را که به باورهاي ديني و اساساً اسلام به ويژه تشيع حمله مي کنند نيز در زمره شبکه هاي ديني (با کارکرد ضد ديني) دانست.


اسلامی، با دعوت از تمامي دلسوزان اسلام برای نقش آفرینی در اين جنگ فرهنگي و عقيدتي گفت: روشنگري و آگاهي بخشي راه حل مبارزه در این میدان جنگ است تا چهره واقعي افرادی که به اسم اسلام، تيشه به ريشه اسلام مي زنند، آشکار و عیان شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۲:۳۰

20 Jan 2020