۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۶۸۱۳
حجت الاسلام راشد یزدی در جمع مردم بن:

خانه تنها محل آرامش و رفع خستگي است

با ازدواج زندگي آغاز مي شود و اين زندگي داراي کانون است که منزل ناميده مي شود و محلی برای آرامش است.
خانه تنها محل آرامش و رفع خستگي است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام راشد يزدي در بين جمعي از مسئولين و مردم شهرستان بن اظهار کرد: يکي از مسائل زندگي داشتن برنامه و دانستن مسائل آن است.

حجت الاسلام راشد يزدي گفت: اگر موجودي مي خواهد زنده باشد مسير زندگي اش مسير افقي خواهد بود و اين يک زندگي حيواني است اما انسان مي خواهد زندگي کند، اسلام هم مي گويد بشر بايد زندگي کند نه فقط زنده باشد و مسير زندگي بايد عمودي باشد.

وي گفت: منزل هرکسي براي تأمين نياز هاي او است و خانه بايد امن باشد، هر انساني به ترميم گاه نياز دارد که خانه است و شعار اسلام براي جامعه سالم نيز اين است.

راشد يزدي در ادامه افزود: زندگي بدون نشاط برابر با مرگ تدريجي است و امير المومنين علي (ع) نيز مي فر مايند : " هرکس نشاط زندگي اش کم باشد مرگ بر اين زندگي شرف دارد.

وي خاطر نشان کرد: بازار امروز و رسیدگی به امورات، درون منزل زحمت زا است ولي تنها جايي که مي تواند خستگي را رفع کند و ناراحتي ها را از بين ببرد منزل است.

وي خطاب به جونان گفت: با ازدواج زندگي آغاز مي شود و اين زندگي داراي کانون است که منزل ناميده مي شود.

راشد يزدي گفت: کسي که توانايي زندگي کردن را داشته باشد مي تواند يک زندگي را نيز اداره کند و مسير سختي را طي کند و به کمال برسد.

وي گفت: جوانان عزيز مراقب باشيد در زندگي متاهلي سه اصل رعايت شود: اول اینکه ضرب زدن ممنوع است و هيچ دستي نبايد بر روي ديگري بلند شود و تشويق و تکريم در انسان اثر خواهد کرد.

راشد يزدي در خصوص عصبانيت در خانواده گفت: در اخلاق اسلام جايز نيست، غضب مستي مي آورد و تا مدت ها بدن لرزش دارد و انسان متوجه نمي شود.

راشد يزدي خاطر نشان کرد: دومین اصل پرهیز از فحش دادن است چرا که کلمه فحش از فحشا است و نبايد در محيط خانواده از اين کلمات استفاده شود.

راشد يزدي سومين اصل را ترس مطرح کرد و افزود: با ترس خطا تکرار مي شود و زن و مرد بايد از خطا بترسند نه از يکديگر و فرزندان نيز بايد از بدي بترسند نه از والدين .

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۶:۳۵

1 Feb 2020