۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۶۷۷۵
حسن روحانی در جلسه توسعه و سرمایه گذاری:

رانت و فساد اقتصادی باید از بین برود/ رشد و توسعه اقتصادی مستلزم ورود بخش خصوصی است

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد، اظهار کرد: این تعامل باید شفاف باشد و رانت و فساد از بین برود.
رانت و فساد اقتصادی باید از بین برود/ رشد و توسعه اقتصادی مستلزم ورود بخش خصوصی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حسن روحانی عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: خود را مسئول رشد و شکوفایی اقتصادی می دانم و در این راستا از بخش خصوصی می خواهم که به دولت کمک کند.

وی افزود: گام هایی برای رشد و توسعه استان برداشته شده و اولین تلاش دولت بازگشت ثبات به بخش اقتصاد و مهار تورم بود.

روحانی ادامه داد: در زمینه قانون و مقررات اقتصادی ثبات و آرامش ایجاد کردیم و هر تصمیم که در دولت گرفته شد با مشورت و شور صاحب نظران اقتصادی، دانشگاهی و بخش خصوصی است.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد: امسال  به مردم وعده داده ایم که به تورم 25 درصد برسیم که البته این رقم پایین تر از 25 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در ساختار بانکی کشور داریم، اظهار کرد: این مشکلات به تدریج برطرف می شود.

روحانی با بیان اینکه در اقتصاد علاوه بر ثبات به تعادل نیز نیاز است، گفت: در زمینه ایجاد تعادل نیز گام های خوبی برداشته ایم.

رئیس جمهور خروج از رکود را از دیگر اقدامات دولت در اقتصاد دانست و گفت: در این رابطه باید گفت که ما در حال خارج شدن از رکود هستیم اما تا به دست یابی به رونق اقتصادی فاصله داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: رونق بخش اقتصادی جز با حضور فعال بخش خصوصی امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه دولت زمینه تعامل با بخش داخلی را به خوبی فراهم کرده است، گفت: دستگاه های دولتی نه تنها با یکدیگر تعامل خوبی دارند بلکه یک تعامل خوبی نیز بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

روحانی با بیان اینکه دولت باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد، اظهار کرد: این تعامل باید شفاف باشد و رانت و فساد از بین برود.

وی با بیان اینکه تعامل در سیاست خارجی و با دنیا نیز در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: اقتصاد بدون تعامل با جهان امکانپذیر نیست و دولت تلاش خود را در ایجاد تعامل اقتصادی فراهم کرده است.

روحانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری واقعا یک قطب گردشگری است، تصریح کرد: طبیعت زیبای این استان برای گردشگری به خوبی مهیا و مناسب است.

رئیس جمهور با اشاره به طرح های مهم این استان، گفت: راه آهن، طرح انتقال آب بن- بروجن از مهمترین طرح های این استان هستند که با مشارکت بخش خصوصی می توان آن را به خوبی به سرانجام رساند.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر رشد و توسعه پایدار بخواهیم باید بخش خصوصی وارد میدان شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۷:۰۳

30 Dec 2019