۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۶۷۷۰
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در شهرستان بن:

ديپلماسي فرهنگي پلي براي ارتباطات سياسي کشورها

امروزه صرفا روابط ديپلماتيک تعيين کننده نوع روابط کشور ها نيست بلکه همه به دنبال کار فرهنگي هستند تا از طريق ارتباطات فرهنگي بتوانند ارتباط بين ملت ها را گسترش دهند.
ديپلماسي فرهنگي پلي براي ارتباطات سياسي کشورها
به گزارش جهان بین نیوز، دکتر علي جنتي در پاسخ به اين سوال که "باتوجه به سابقه جنابعالي در سال هاي متمادي به عنوان سفير در منطقه خلیج فارس براي تقويت خيمه فرهنگ ايراني اسلامي در کشور هاي عربي اسلامي چه بايد کرد" به خبرنگار زنگ خبر گفت: حوزه تخصصي ام خليج فارس بوده که مشکلات خاص خود را داشت و در آن مناطق نيز مردم چهار محال وبختياري اقامت داشتند و منشا بسياري از فعاليت ها به خصوص در مباحث خدماتي بوده اند.

وي بيان کرد : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي که زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است ، عهده دار مسئوليت فرهنگي در خارج از کشور است.

جنتي افزود: بيش از ۸۰نماينده فرهنگي در کشور هاي مختلف جهان هستند که وظيفه اصلي آن ها انتقال فرهنگ و تمدن ايراني، اسلامي به دنيا از طريق چاپ کتاب ها، ترجمه و... است.

وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر بيش از ۸۰۰۰عنوان به زبان هاي مختلف چيني، پاکستان و انگليس از طرف خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: يکي از برنامه هاي ديپلماسي فرهنگي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزاري نمايشگاه ها و هفته هاي فرهنگي که شامل هفته فيلم و اجراي کنسرت هاي هنر موسيقي ايراني در اين مناطق است که مي توانيم در اين زمينه ها کار کنيم.

جنتي خاطر نشان کرد: امروزه صرفا روابط ديپلماتيک تعيين کننده نوع روابط کشور ها نيست بلکه همه به دنبال کار فرهنگي هستند تا از طريق ارتباطات فرهنگي بتوانند ارتباط بين ملت ها را گسترش دهند که تحت عنوان ديپلماسي عمومي و يا ديپلماسي فرهنگي از آن ياد مي شود.

وي در پايان گفت: تقويت ديپلماسي فرهنگي از جمله برنامه هاي اصلي اين سازمان است تا ان شاالله خود زمينه اي براي بهبود روابط سياسي با ساير کشور ها باشد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۶:۴۶

13 Jan 2020