۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۶۷۰۷

استان استعداد ها و محرومیت ها

در استان ما، شهرستان اردل نیز متاسفانه بیش تر از سایر شهرستان ها مورد آسیب نگاه همراه با اغماض و بخشی نگرانه و محروم پنداری مسئولان واقع گردید که ماحصل آن نرخ بالای بیکاری در بین جوانان شهرستان است.
استان استعداد ها و محرومیت ها
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، بی شک مساله اشتغال و بی کاری جوانان اگر مهمترین مساله و چالش کشور و دولت در سالهای اخیر نباشد یکی از سه موضوع مهم است.

جوانی جمعیت کنونی کشور، تورم، مسئله تحریم و رکود؛ از مهمترین عوامل تشدید بیکاری است.

این پدیده نیز مانند سایر پدیده های اجتماعی دولت ها در زمان ها و مکان های مختلف از قوت و ضعف برخوردار است.

در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان های کشور به دلیل نگاه های غیر عادلانه و محروم انگاری توسط دولت ها ، علی رغم گذشت حدود ۳۶ سال از عمر پر خیر و برکت انقلاب اسلامی و در حالی که این استان بیش از ۲۴۰۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کرد و در همه ی میدان ها و عرصه ها در مراحل شکل گیری، تثبیت و نیز حراست و نگه داری از انقلاب طی این ۳۶ سال حضور فعال و تاثیر گذار داشت ، متاسفانه آنگونه که در شان و جایگاه مردم شریف و ولایت مدار این سامان است اقدام درخور صورت نگرفته است.

مقام معظم رهبری (مدظله) درباره ی مردم بزرگوار چهارمحال و بختیاری، در سفر خود به استان در سال ۷۱ فرمودند: استان چهارمحال و بختیاری، استانی مستعدّ است. هم استعداد طبیعی دارد و هم استعداد فرهنگی. از لحاظ استعداد طبیعی، معادن زیرزمینی این استان، متنوّع و قابل توجّه است. آب، امکانات دامداری و مراتع این استان، باارزش است. از لحاظ استعداد فرهنگی و انسانی، جوانان این استان بااستعدادند. در میدانهای علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر، مردمانی هستند که علیرغم محرومیتهایی که در طول زمان - چه در دوران خانها و چه در دوران ستمشاهی - بر آنها تحمیل شده است، این استان از لحاظ نیروی فرهنگی و انسانی، خود را نشان داده است.


اما به دلیل بی توجهی مسئولین، استان زرخیز چهارمحال و بختیاری هنوز هم جزء استان های محروم کشور محسوب می شود.

در استان ما، شهرستان اردل نیز متاسفانه بیش تر از سایر شهرستان ها مورد آسیب این نگاه همراه با اغماض و بخشی نگرانه و محروم پنداری مسئولان واقع گردید که ماحصل آن نرخ بالای بیکاری در بین جوانان شهرستان است.

در چند سال اخیر با عنایت دولت در زمینه محرومیت زدایی از استان، اقدامات نسبتا خوبی از جمله ایجاد و تاسیس چندین شهرک صنعتی در سراسر استان، توجه ویژه به گردشگری در برخی شهرستان ها، احداث جاده خوزستان و ... صورت گرفت و تا حدودی زنگار بی کاری از چهره استان زدوده شد اما متاسفانه شهرستان اردل از همین توجه و عنایت کوچک هم محروم بود .

دریغ از تحقق کوچک ترین وعده ی انتخاباتی و سیاسی مسئولان، دریغ از حتی یک واحد صنعتی کوچک، دریغ از کوچکترین امکانات رفاهی و بهداشتی در بهترین و زیباترین مناطق و مناظر طبیعی و گردشگری .

حتی سد بزرگ بهشت آباد که مقدمات مطالعاتی و اجرایی آن تا حدودی انجام شده است و می تواند غول بیکاری در شهرستان و حتی استان را ریشه کن کند، آب شرب استان های اصفهان و یزد و سایر استان های همجوار را تامین می کند، کشاورزی را در منطقه از صفر به صد برساند و می تواند به راحتی و در مدت زمان کمی استان را به عنوان یکی از استان های گردشگر و توریست پذیر تبدیل کند ؛ اما متاسفانه صرفا به جولانگاه اظهار وجود و حفظ قدرت سیاسی مسئولان تبدیل شده است.

با همه ی این تفاسیر، با توجه به حسن ظن نسبت به دولت تدبیر و امید و عنایت به اهتمام ویژه رییس جمهور محترم به محرومیت زدایی و رفع مشکل بیکاری و رکود؛ انتظار تحقق هر کدام از طرح های بزرگ مرقوم داشته شده در این نگاره که بی شک می تواند گام بسیار مهمی در در جهت تحقق اهداف عالیه نظام و دولت محترم باشد ، انتظاری گزاف و بی منطق به نظر نمی رسد .

مسعود انصاری اردلی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۰:۰۰

27 Dec 2019