۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۶۹۸
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري:

در عصر غيبت دين وارونه به انسان‌ها معرفي مي‌شود/نتيجه ايستادگي بر هرچه غير از دين، انحراف از مهدويت است

متاسفانه در عصر غيبت تفاسيري از دين در جامعه مطرح مي شود که اين تفاسير به هر چيز شبيه است جز دين و هيچ گونه سازگاري با احکام و دستورات الهي نيز ندارد.
در عصر غيبت دين وارونه به انسان‌ها معرفي مي‌شود/نتيجه ايستادگي بر هرچه غير از دين، انحراف از مهدويت است
به گزارش جهانبین نیوز، آيت‎الله سيداحمد خاتمي در دومين روز از برنامه طرح «تقويت مباني اعتقادي» در مصلي امام خميني (ره) شهرکرد، با بيان اينکه در عصر غيبت دين وارونه به انسان‌ها معرفي مي‌شود، گفت: متاسفانه در عصر غيبت تفاسيري از دين در جامعه مطرح مي شود که اين تفاسير به هر چيز شبيه است جز دين و هيچ گونه سازگاري با احکام و دستورات الهي نيز ندارد.

وی با اشاره به تحليل نامناسب و رايج امروزي که « دلت پاک باشد، ظاهر مهم نيست»، آن را يکي از تفاسير وارونه و برعکس از دين در جامعه دانست.

امام جمعه موقت تهران افزود: حجاب برتر، چادر است و کساني که مي گويند چادر مشکي ،از دربار قاجار و طرح انگليسي است انسان هاي بي سوادي مي باشند.

خاتمی تاکيد کرد: قرآن به صراحت به پوشش حجاب زنان اشاره مي کند و در اين رابطه نيز چند آيه وجود دارد در اين زمينه، ممکن است کساني که کارشناس امور ديني نيست به راحتي درباره دين اظهارنظر کارشناسانه مي کنند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اين نگاه غلط در ارتباط با مسئله حجاب در جامعه به شدت موج مي زند، همچنين، موضوعي با عنوان اينکه "نگاه به ظاهر خانم بي حجاب و بدحجاب نکيم او چنان دل پاک و مومني دارد که خانم‌هاي چادري يک صدم آن را ندارند" تحليلي نامناسب و مغلطه انداز در جامعه است که يکي از تفاسير وارونه جلوه دادن حق در عصر غيبت به شمار مي رود.

خاتمی، دين مداري را يکي از برجسته‌ترين ويژگي و شاخصه در زندگي فرد منتظر برشمرد و گفت: انسان منتظر مي‌کوشد تمام ابعاد زندگي خود را بر پايه آئين نامه دين الهي تنظيم کند اين در حالي است که سبک زندگي منتظران دين محورانه است.

وی با تاکيد بر اينکه زندگي منتظرانه تنها در سايه عمل به آئين نامه دين خدا محقق مي شود، ايستادگي بر هر چه غير از دين را نابودي و انحراف از مهدويت دانست.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با سخت و مشکل عنوان کردن ايستادگي و استواري بر دين در عصر غيبت، به حديثي از امام علي (ع) اشاره داشت و افزود: "کسي که در عصر غيبت و در زماني که حفظ دين سخت مي شود، استواري و دين مداري خودش را حفظ کند در بهشت همراه من در جايگاهي که دارم خواهد بود."

وي با تاکيد بر اينکه اين گونه تحليل ها تنها تحريف کردن دين خدا است، بر لزوم هوشياري و بصيرت در مواجه با اين گونه صحنه ها و اظهارنظرها تاکيد کرد.

خاتمي با بيان اينکه عوامل بسياري موجب انحراف و فاصله گرفتن انسان از دين در عصر غيبت مي‌شود، به تشريح اين عوامل در عصر انتظار پرداخت و تعريف وارونه و غلط از دين را اولين عامل در سست شدن پايه‌هاي دين برشمرد.

انتهاي پیام/
مرجع : اساتید برتر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۷:۱۰

13 Mar 2020