۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۵۹۳۹

گاز گرفتگي فرهنگي- هنري/افسوس ازآن روزی که بگندد نمک

هرساله در فصل زمستان شاهد خبرهاي بسيار بد و تأسف بار يك نوع مرگ خاموش برخي خانواده ها بنام گاز گرفتگي هستيم، مرگي غافل گير كننده و آرام كه چون توأم با انفجار و سر و صدا نيست خيلي متوجه عمق فاجعه و خطرناك بودن آن نمي شويم.
گاز گرفتگي فرهنگي- هنري/افسوس ازآن روزی که بگندد نمک
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، متأسفانه چند سالي است كه بر اثر تساهل و تسامح و يا به عبارتي ديگر بي تفاوتي و عدم احساس مسئوليت خيلي ها، شاهد رشد فزاينده مرگ و ميرهاي خاموش برخي نوجوانان و جوانان اين مرز و بوم هستيم كه خود عوامل متعدد و متنوعي دارد ولي افسوس از آن موقعي كه «بگندد نمك» و ما شاهد خودباختگي و يا خود فراموشي برخي نقش آفرينان عرصه فرهنگ و هنر در عالم سينما و برنامه هاي سيما جمهوري اسلامي ايران باشيم.

مانند ساخت فيلم هاي مشترك با بازيگران خارجي يا طنزهاي بسيار سبك و بدآموز (برعكس طنز فاخري كه رهبر معظم انقلاب فرمودند) كه بر خلاف آموزه هاي اصيل اسلامي، مرتبا درس ضد ارزش تحقير مردان و زنان، همسران، عادي سازي اختلاط زن و مرد نامحرم، به تمسخر كشيدن فرهنگ كشور مسلمان همسايه، نمایش سريال هاي خارجي تحريك كننده و مروج فرهنگ بيگانه و يا سريال هايي كه مرتب زنان محجّبه را عقب افتاده و يا خلافكار و زنان بد حجاب را داراي فرهنگ و زندگي مرفه معرفي مي كند.

و يا اينكه در برخي فيلم و سريالها مردم شريف و فهيم بعضي استانهاي كشور را افرادي ساده لوح، دزد، رقّاص و مجرم نشان مي دهد. و اصولاً جاي بسي تأسف و تعجب است كه چرا بعضي از اين افراد به اصطلاح هنرمند فرهيخته به تبعيت از خلق و خويي مگسي اين همه اصرار بر سياه نمايي و نشان دادن نقاط ضعف، شكستها، تاريكي‌ها و تلخي‌ها را در آثار خود منعكس مي‌كنند كه انسان را بياد مطالب زهرآلود افرادي چون صادق هدايت مي اندازد كه در آن زمان عاقبت خوانندگان جوان نوشته هاي او منتهي به مرگي بسيار بد و خاموش يعني خودكشي مي شد.

اين گروه از عرصه فرهنگ و هنر دانسته يا ندانسته آب به آسياب دشمنان دين و انقلاب مي ريزند و مروّجان فرهنگ اباحه گري و بي تفاوتي هستند. نتيجه اين همه تلاشهاي خزنده و گزنده، آشكار و پنهان اين مي شود كه بار سنگين طرح امنيت اجتماعي به دوش نيروهاي انتظامي مي افتد و خداي ناكرده آنها هم (به جهت عدم پشتوانه قويّ قضايي) احساس تنهايي مي‌كنند، بويژه اگر بازيگران سياسي هم بخاطر كسب آزادي بيشتر، زبان به انتقادهاي ناصواب و تخريب كننده باز مي‌كنند.

چه اينكه ما در بازار و ديگر امكنه جامعه اسلامي شاهد اين گازگرفتگي فرهنگي و مرگ و مير خاموش هستيم يعني برخي مسئولان و مردم عادي نه تنها در مقابل بدحجابان و منكرات، نهي از منكر نمي كنند بلكه در برخي از جاها مانند نمايشگاه ها، پاساژها، مغازه ها، مطب ها و داروخانه ها براي جلب مشتري بيشتر از دختران و زنان جوان آرايش كرده استفاده مي كنند و دريغ از آن همه آموزه هاي ديني كه در باب كسب حلال و رزق و روزي طيّب و الهي كه بزرگان ما سفارش نمودند. دريغ از آن همه سفارشهاي شهيدان و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالی) و ديگر دلسوزان دين و انقلاب اسلامي و دريغ از اين همه انتظارهاي مقدس ملتهاي مظلوم كشورهاي مسلمان و غير مسلمان كه نظاره گر عظمت انقلاب ما و كشور امام زماني ما هستند و ما را به عنوان امتي شايسته و اسوه مي شناسند.

 یادداشت از غلامعلی حسین نژادیان امام جمعه شهر بروجن
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۲:۲۲

30 Dec 2019