۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۵۷۸۲

وقتی نمی شود به زور مردم را به بهشت برد!

اگر در حکومت اسلامی که بر پایه قرآن و روایات اهل بیت پایه گذاری شده حکمرانان و زمامداران حکومت نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسلمانی و حکومتی خود را انجام ندهند بر دیگران اقامه امر به معروف و نهی از منکر واجب می شود.
وقتی نمی شود به زور مردم را به بهشت برد!
به گزارش جهانبین سید محمد عدنانی در گفتگو با خبرنگار کلار اظهار داشت: اگر  بین سیاست و دیانت تفاوت قائل شویم مسلمان واقعی نیستیم.

وی افزود: سکولاریزم دینی همان تفکر انحطاطی و باطل گروهی از مسلمانان بود که در زمان امیر المومنین(ع) باعث خانه نشینی ایشان شد.

عدنانی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) قیام خود را زمانی آغاز کرد که حکومت اسلامی تشکیل شده بود و در شرایطی که یاران و اصحاب پیامبر حضور دارند اما دولتمردان حکومت اسلامی نسبت به احکام و مسائل دینی بی تفاوت و کم توجه بودند که این امر باعث شد تا امام حسین(ع) جهت پیاده کردن احکام دین و اقامه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه قیام کند.

عدنانی ادامه داد: اگر در حکومت اسلامی که بر پایه قرآن و روایات اهل بیت پایه گذاری شده حکمرانان و زمامداران حکومت نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسلمانی و حکومتی خود را انجام ندهند بر دیگران اقامه امر به معروف و نهی از منکر واجب می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این وجوب به خاطر تعلل،ضعف،تساهل و تسامح در جامعه به واسطه حکمرانان و زمامداران در حکومت اسلامی به وجود آمده است.

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) به خاطر ضعف حکمرانان بود تصریح کرد: خداوند وعده داده است به کسانی که در دنیا حکومت می دهد، باید احکام دین را در جامعه پیاده کنند.

عدنانی در پایان گفت: اگر دولتمردان و زمامداران حکومت نسبت به مسائل شرعی بی تفاوت و بی توجه باشند آن روزی است که اسلام تنها خواهد ماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۷:۵۳

30 Jan 2020