۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۵۵۵۲
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)درگفتگو با جهانبین نیوز(2):

واکنش رئیس قوه قضاییه درمورد "نباید مردم را به زوربه بهشت برد" بجابود

آیت ‎الله آملی لاریجانی به واسطه عهده‎دار بودن ریاست قوه قضائیه باید نسبت به این امور حساس باشند و حساسیتی که ایشان در برابر اظهارات رئیس جمهور نشان دادند به جا بود و این اظهار نظرحساسیت وی را مضاعف کرد.
واکنش رئیس قوه قضاییه درمورد "نباید مردم را به زوربه بهشت برد" بجابود
حجت الله ایزدی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: احیای امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه حکومتی است که به اشکال مختلف از سوی سه قوه نظام پیگیری می شود.

وی افزود: قوه مقننه وظیفه قانونگذاری و فراهم کردن شرایط لازم برای اجرای احیای امربه معروف و نهی از منکر را برعهده دارد، قوه مجریه اجرا و عمل به قوانین موضوعه را عهده‌دار است و وظیفه برخورد با تخطی کنندگان از قانون برعهده قوه قضائیه است.

ایزدی تصریح کرد: برهمین اساس شایسته است تا با ایجاد بسترهای لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی، عمومی و ارزشی این فریضه، هزینه‌های حکومت اسلامی را در برخورد با متخلفان ازقانون کاهش داد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به راهکارهای فرهنگی احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر نتوان با استفاده از امکانات و نهادهای فرهنگی به شیوه طبیعی این فریضه را در جامعه نهادینه کرد، آنوقت دستگاه‌های قضایی و قوه قهریه وظیفه سنگینی برای برخورد با تخطی‌کنندگان پیدا می‎کنند و آثار و پیامدهای خوبی برای  جامعه ندارد.

ایزدی با اشاره به واکنش آیت‎الله آملی لاریجانی در برابر اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه "نمی توان افراد را با زور به بهشت برد" گفت: آیت ‎الله آملی لاریجانی به واسطه عهده‎دار بودن ریاست قوه قضائیه باید نسبت به این امور حساس باشند و حساسیتی که ایشان در برابر اظهارات رئیس جمهور نشان دادند به جا بود و این اظهار نظرحساسیت وی را مضاعف کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید می‎رود نهادهای فرهنگی کشور با ایفای درست و شایسته وظایف خود در نهادینه کردن باورهای دینی به ویژه احیای امربه معروف و نهی از منکر به خوبی ایفای وظیفه کنند تا آثار، خسارات‌ و پیامدهای ناگوار قانون‎شکنی‎ها در جامعه رنگ ببازد و هزینه‌ها سنگینی بر قوای دیگر تحمیل نشود.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۵۰

9 Feb 2020