۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۵۴۸۹

ضعف برخی نهادها در حوزه نوشت افزار اسلامی و ایرانی اعلام شد

مسئول‌دفتر مطالعات جبهه انقلاب گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد در عرصه تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی ضعیف عمل کرده‌اند، به گونه‌ای که از بازار ۱۵۰ میلیونی دفترچه،فقط ۵ میلیون نخسته با طرح‌های ایرانی و اسلامی وجود دارد.
ضعف برخی نهادها در حوزه نوشت افزار اسلامی و ایرانی اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز، وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب  در مراسم افتتاح مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی و ایرانی، اظهار داشت: وزارت ارشاد در جریان شکل‌گیری این مجمع و تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی نقشی نداشت سالهاست که وزارت ارشاد در این حوزه ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به شدت در حوزه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی ضعیف عمل کرده‌اند و باید از این حوزه‌ها که به وظایف خود در عرصه جبهه فرهنگی به خوبی عمل نمی‌کنند مطالبات جدی داشته باشیم.

مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه را که حکم قانون دارد تصویب می‌کند، گفت: اما شاهد هستیم که 10 سال از عمر این قانون می‌گذرد و اجرا نمی‌شود. حتی یک نفر در کشور نیتس که سوال کند چرا این قانون اجرا نشده است.

جلیلی ادامه داد: با تمام تلاشهایی که ما در عرصه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی انجام داده‌ایم از بازاری که 150 میلیون نسخه دفترچه در آن وجود دارد تاکنون تنها توانسته‌ایم 5 میلیون نسخه دفترچه به سبک ایرانی و اسلامی عرضه کنیم.

وی بیان کرد: وضعیت مدیریت فرهنگی در کشور نامناسب است و این موضوع ربطی به یک جناح ندارد بلک جناح‌های مختلف در عرصه کم کاری، بی همتی و بی مسئولیتی در بخش مدیریت فرهنگی همانند یکدیگر هستند.

مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب افزود: عرصه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی عرصه وسیعی است که مخاطبان زیادی دارد و با وجود داشتن امکانات همچون بودجه، چاپخانه و سیستم توزیعی اما در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم.

جلیلی ادامه داد: نهادهای مردمی و جوانانی بودند که با دست خالی فعالیت در عرصه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی را شروع کردند و در حداقل انتظاری که از نهادهای دولتی وجود دارد که این است که این نوشت افزارها را به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه باید بر روی موضوعات جدی کشور مناظره برگزار کرد، گفت: یک مناظره با حضور مسئولان وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و تولیدکنندگان در زمینه بازار نوشت افزار برگزار کنیم.

مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب ادامه داد: اگر یک عده از مدیران همچنان به عادت خود ادامه داده و به مانور فرهنگی مشغول شوند ممکن است در این مانور اسیر دشمن فرضی شویم در عرصه فرهنگی ما نیاز به عملیات واقعی و جدی داریم و برای این موضوع نیاز به درک عمیق از شرایط موجود داریم.

جلیلی با اشاره به اینکه نهادهای مردمی در عرصه تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی با قطع امید از نهادهای رسمی در حال حرکت به سمت افرادی هستند که در بازار حضور دارند گفت: آیا تا به حال توانسته ایم بازاریان را در جلسات مختلف دور هم جمع کرده و با انها برای تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی صحبت کنیم. حتی این کارهای ساده نیز در مدیریت کارتابلی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هالیوود فیلم سینمایی درباره اشغال تهران می‌سازد که به یکی از فیلم های پرفوش تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: اما در داخل کشور هنگامی که یک بیلبورد در مخالفت با آمریکا بالا می‌رود هزاران نفر مخالفت کرده و می‌گویند که اجازه این کار را ندارید.

انتهای پیام/خ ز/

مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۳:۲۸

14 Feb 2020