۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۳۹۹
امام جماعت وردنجان:

سنت حسنه غبارروبي و عطر افشاني مساجد در وردنجان برگزار مي شود

همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان وهمگام با مردم سراسر کشور مساجد شهر وردنجان غباررويي و عطرافشاني مي شود.
سنت حسنه غبارروبي و عطر افشاني مساجد در وردنجان برگزار مي شود
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام عبدالصمد کاظمي امام جماعت وردنجان گفت: همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان و همگام با مردم سراسر کشور مساجد شهر وردنجان غباررويي و عطرافشاني ميشود.

وی با تأکيد بر نقش و جايگاه والاي مساجد، غبارروبي و تنظيف اين اماکن مقدس را يکي از آيين هاي اصيل ديني و اسلامي برشمرد و گفت: در آستانه فرا رسيدن ماه ضيافت الهي اين سنت حسنه در۵ مسجد وردنجان با همکاري و هماهنگي ائمه جماعات مساجد و مشارکت شهروندان اجرا خواهد شد.

کاظمي، استفاده از ظرفيت و کارکرد مؤثر و سازنده مساجد در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و مذهبي را مهم برشمرد و افزود: فضاي آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در طول سال به ويژه در ماه مبارک رمضان يک فرصت ويژه و پتانسيل ارزشمند در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهاي مذهبي است.

وي گفت: هدف از غبارروبي و عطرافشاني مساجد، پاکيزگي بيشتر مساجد براي ميزباني بهتر از ميهمانان خانه خدا در ماه ضيافت اله عنوان کرد .

کاظمي افزود: شستشوي موکت و فرشها، نظافت و آماده نمودن سرويس هاي بهداشتي، تعويض و جايگزيني مهرهاي شکسته، کتابهاي دعا و قرآن هاي فرسوده از مهمترين فعاليتهادر مراسم غباررويي و عطر افشاني مساجد شهر وردنجان مي باشد.

امام جماعت شهر وردنجان خاطرنشان کرد: روز يکشنبه يکم تيرماه ساعت ۱۷ با حضور جوانان و نمازگزاران، مسجد جامع غبارروبي وعطرافشاني ميشود.

گفتنی است هر ساله در دهه سوم ماه شعبان غباررويي مساجد آغاز و تا پايان اين ماه ادامه دارد.

انتهاي پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۰:۱۱

12 Jan 2020