۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۴۷۰۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فتح خرمشهر، مصداق بارز " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر، مصداق بارز " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" است.
فتح خرمشهر، مصداق بارز " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"
به گزارش جهانبین نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در میدان صبحگاه حضرت امام رضا علیه السلام سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای عملیات بیت المقدس، ایام شهادت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام را تسلیت و تعزیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و همیشه تاریخ است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه روز سوم خرداد حاوی درس های مهمی است، اظهار کرد: معجزه بزرگ فتح خرمشهر، به کلی ماشین جنگی دشمن را فلج کرد و یأس در دل دشمن افکند و نگاه دشمنان را به ایران و نیروهای مسلح ایران و مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

وی، فتح خرمشهر را استحکام بخش پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر در سال ۱۳۶۱ توانستیم به مدد پروردگار، چنان اقتداری را از نظام نشان بدهیم؛ امروز که ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می گذرد، قطعاً بهتر می توانیم آن اقتدار را نشان بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: با درس گرفتن از سوم خرداد، می توانیم دشمن را مأیوس کنیم و پایه های نظام را استحکام بیشتری ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به درس های مهمی که روز سوم خرداد دارد، افزود: خداباوری و ایمان و نقش ایمان در حرکت اولین درس فتح خرمشهر است که در این روز دشمن که نه یک نفر و نه یک کشور، بلکه دشمن جهانی بود، ناامید شد و این مصداق بارز " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، گفت: حضرت امام خمینی(ره) این باور را داشت، مقام معظم رهبری نیز در حال حاضر بر این باور است و نیروهای مسلح ، دولت و دستگاه های اجرایی و مجموعه نظام نیز باید این درس را از سوم خرداد بگیرند و باور داشته باشند که خدا ما را یاری می کند.

وی، ادامه داد: نگاه و تکیه به توانمندی های داخلی، دومین درس فتح خرمشهر است و این مسئله از نیازمندی های امروز کشور می باشد تا با تکیه بر توانمندی های داخل، امکانات و استعدادها و ظرفیت های داخلی به مقابله با دشمن برویم.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز امروزه بر اعتماد و استفاده از توانمندی های داخلی تأکید دارند، گفت: دشمن ضعیف تر از آن است که بتواند در برابر ملتی که منسجم است، کاری بکند.

وی، با تشکر از مواضع اخیر رئیس جمهور که در برخی از سخنانش به این معنا بیشتر تکیه می کند و بر استفاده از توانمندی های داخلی عنایت دارد، بیان داشت: ما می توانیم با باور فرهنگ مقاومت، و شعار "ما می توانیم" در همه عرصه ها بر دشمن فایق آییم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: پیشرفت در عرصه های مختلف علمی و فنآوری، غنی سازی ۲۰درصد اورانیوم و ... در سایه باور شعار " ما می توانیم"، حاصل شده است.

وی، با تأکید بر اینکه باید از دشمن، رصد واقعی داشته باشیم، افزود: دشمن باید مدام زیر ذره بین باشد، ولی هرگز نباید از دشمن بترسیم.

امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه آمریکا تنها یک کشور است و به معنای تمام دنیا نیست، گفت: سومین درس فتح خرمشهر این است که باید دشمن را هیچ بپنداریم و با تکیه بر ایمان و ولایتمداری به قلب دشمن بتازیم.

وی، در پایان با تقدیر از خانواده های شهداء، افزود: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و نباید این عزیزان را فراموش کنیم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان عملیات بیت المقدس تقدیر شد.

انتهای پیام /خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۵:۴۳

28 Dec 2019