۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۴۵۶۲
معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه:

احکام صادره در دادگاه ها و دادسراها باید پیشگیرانه باشد

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اگر دستگاه ها به وظیفه ذاتی خود در امر خدمت رسانی مطلوب به مردم عمل نمایند زمینه ارتکاب جرم کاهش می یابد.
احکام صادره در دادگاه ها و دادسراها باید پیشگیرانه باشد
به گزارش جهانبین نیوز، در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اعضای شورای قضایی و همچنین معاونین رئیس کل دادگستری استان برگزار شد مسائل و مشکلات دادگستری و سازمان های وابسته به قوه قضائیه در استان در زمینه پیشگیری از جرائم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست حجت الاسلام وا لمسلمین صدر حسینی با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه و پیگیری های مستمر رئیس کل دادگستری استان، یکی از اولویت های خاص قوه قضائیه را پیشگیری قضایی عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه نیز همانند دستگاه ها و نهادهای دیگر از آسیب مبرا نیست و باید در درون ساختار خود با اقدامات موثر از بروز جرم و آسیب پیشگیری نماید.

وی، نقش دادستان ها را در این مقوله بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بررسی ها نشان داده که در بخشی از پیشگیری ها، وضعیت به گونه ای است که دادستان می بایست دخالت کند و بنابراین حضور دادستان ها در امر پیشگیری بسیار ضروری به نظر می رسد.

معاون قوه قضائیه، در زمینه پیشگیری در دستگاه های اجرائی نیز گفت: هرچند که برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران استانی اولین قدم برای انتقال فرهنگ و ادبیات پیشگیری به مسئولین بوده است؛ اما چنانچه هر دستگاهی به وظیفه ذاتی خود در امر خدمت رسانی مطلوب به مردم عمل نماید زمینه ارتکاب جرم کاهش می یابد.

انتهای پیام / خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۴۴

25 Jan 2020