۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۱۴۴۰۰

125 مسجد چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از شرکت ۶۵۳۶ نفر معتکف و حضور پنج برابری خواهران در مراسم اعتکاف سال گذشته خبر داد.
125 مسجد چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اروجی در نشست خبری اعتکاف در سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن گرامی داشت ایام ماه رجب بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس مکتب توحیدی اسلام شکل گرفت و در طول تاریخ همیشه طاغوتیان زمان و منفعت طلبان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با نظام توحیدی درگیر بودند.

وی تصریح کرد: از بدو پیروزی انقلاب کشور ما دستخوش هجمه های دشمنان قرار داشته که به واسطه دلاورمردی فرزندان این سرزمین و رهبری مدبرانه ظفرمندانه از آنان عبور کرده ایم.

اروجی بیان داشت: اکنون نیز در نبرد نابرابر اقتصادی و فرهنگی قرار داریم جنگ فرهنگی که ویژگی های خاص خود مثل نامرئی و ناملموس بودن را دارد و مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف با عناوینی مثل شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی از آن یاد کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی یک سری ظرفیت هایی دارد که دشمن نمی تواند با آن مقابله کند و یکی از این ظرفیت ها سنت حسنه اعتکاف است.

اروجی با اشاره به آمار سال گذشته اعتکاف در استان تصریح کرد: سال قبل ۶۵۳۶ نفر در صد مسجد استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی افزود: از مجموع این معتکفین ۳۳۳۸ نفر اعتکاف اولی، ۱۲۶۰ نفر برای بار دوم و ۱۹۲۰ نفر بیش از دو بار معتکف می شدند
که از این بین ۳۵۳۶ نفر متاهل بودند و تعداد معتکفین خواهر ۵ برابر برادران بود.

اروجی گفت: امسال ۱۲۵ مسجد آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان هستندکه در ۲۵ مسجد شهرستان شهرکرد این مراسم اجرا می شود .

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۳:۰۲

26 Dec 2019