۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۴۳۵۳

هنر و نقاشی راهکاری برای ارائه فرهنگ غنی بختیاری

استاد هنر و نقاشی: باید یک نهضت هنری با نقاشی و دیگر شاخه ها نظیر فیلم، انیمیشن در خصوص معرفی فرهنگ غنی بختیاری راه اندازی شود و جوانان از این طریق به تجلی فرهنگ و هنر بومی استان اهتمام داشته باشند.
هنر و نقاشی راهکاری برای ارائه فرهنگ غنی بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، الله یار اکبری بنی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و معلم هنر و نقاشی و خالق آثار نمایشگاه رنگ خیال در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر در شهرکرد گفت: از دوران ابتدایی نقاشی می کردم و در سال ۱۳۵۳در نمایشگاه بین المللی یونسکو و در سال ۱۳۵۵ در نمایشگاه گروهی خانه دانش آموز شرکت کردم.

اکبری افزود: کسب رتبه دوم و مدال یونسکو برای استان چهارمحال و بختیاری انگیزه ای شد برای من در جهت ادامه فعالیت های هنری و نقاشی.

وی بیان داشت: به اکثر سبک های نقاشی مسلط ام و نقاشی را به شکل تجربی ادامه دادم و تاکنون ۱۴ نمایشگاه را برگزار کرده ام.

اکبری در خصوص نمایشگاه رنگ خیال توضیح داد: این نمایشگاه در قالب آبرنگ و شامل ۳۰ اثر است که ۵ تابلو با موضوع اعتقادی امام حسین(ع) و صحرای کربلاست مضامینی مثل تشییع ۷۲ تن، حضرت علی اصغر، حضرت رقیه درخرابه شام و شهادت حبیب بن مظاهر.

استاد نقاشی افزود: ۲۵ اثر دیگر این نمایشگاه در رابطه با زندگی و آداب و رسوم و باورهای مردم استان است نظیر: کوچ و حرکت، زندگی بختیاری، شادی ها و مراسمات مردم.

اکبری بیان داشت: باید یک نهضت هنری با نقاشی و دیگر شاخه ها نظیر فیلم، انیمیشن در خصوص معرفی فرهنگ غنی بختیاری راه اندازی شود و جوانان از این طریق به تجلی فرهنگ و هنر بومی استان اهتمام داشته باشند.

وی نقاشی را راهکاری برای ارائه فرهنگ غنی بختیاری دانست و اذعان داشت: نقاش می تواند علاوه بر ظاهر، روح و روان فرهنگ های بومی را به تصویر بکشد.

گفتنی است نمایشگاه رنگ خیال تا ۲۲ اردیبهشت در نگارخانه مهر شهرکرد آماده بازدید علاقه مندان و هنر دوستان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۲:۰۴

26 Dec 2019