۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۴۲۱۰

معلمان نقش اصلی و اساسی فرهنگ سازی را بر عهده دارند

مدیر دبیرستان علوم و معارف شهرکرد گفت: معلم باید خود تربیت شده باشد و هدفمند باشد و سوز و درد دین داشته باشد و با دین باوری و برنامه ریزی صحیح و کارشناسی در امر تربیت و فرهنگ گامهای اصولی بردارد و مسیر فرهنگ و فرهنگ سازی را با توکل و توسل بپیمایند.
معلمان نقش اصلی و اساسی فرهنگ سازی را بر عهده دارند
به گزارش جهانبین نیوز، نسرین عبدالهیان در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: با توجه به تعلیم پذیری بشر خداوند عالم خود را به عنوان اولین معلم معرفی کرده است و در آیه ۲ سوره الرحمن می فرماید: ما به انسان تعلیم دادیم یعنی آموختن استعدادی بود که بشر برای کمالش نیاز داشت و خداوند آن را در اختیارش قرارداد.

وی با اشاره به آیه ۳ این سوره تصریح کرد: همانطور که خداوند می فرماید ما به انسان سخن گفتن را یاد دادیم، بیان و کلام واسطه ای بین خداوند و پیامبران و علما به عنوان معلمین بشر با فراگیران است و بیان و کلام بیشترین تاثیرگذاری را برای فراگیری ارزشهای انسانی در جوامع بشری دارد.

عبدالهیان تاکید کرد: یکی از ملزومات معلم شدن این است که باید سوز هدایت در درون انسان وجود داشته باشد تا با سوختن و شعله ور شدن بتواند کمالات را به فراگیران بیاموزد.

مدیر دبیرستان علوم و معارف شهرکرد افزود: معلم در امر فرهنگ پیشقدم است و معلمان در فرهنگ سازی نقش اصلی و اساسی را دارند.

عبدالهیان اذعان کرد: اگر معلم خود اصول تربیتی را رعایت نکند نمی تواند کار تربیتی بکند و تحت تاثیر فرهنگ های وارداتی قرار می گیرد.

مدیر دبیرستان علوم و معارف ضمن برشمردن ویژگی های شهید مطهری به عنوان معلم نمونه و الگوی برتر تربیتی تصریح کرد: محقق بودن، آرام و قرار نداشتن، برنامه ریزی برای شبانه روز و به روز و با زمانه بودن از جمله ویژگی های این استاد بزرگوار است.

عبدالهیان افزود: شهید مطهری در افکار و عقاید بیگانگان با درایت و دقت توجه داشت و با استفاده از ضعف های آنان اقدامات خوب و جدی انجام داد و همیشه نسبت به مردم و خصوصاً نسل جوان احساس مسئولیت داشت.

وی بیان داشت: معلم باید خود تربیت شده باشد و هدفمند باشد و سوز و درد دین داشته باشد و با دین باوری و برنامه ریزی صحیح و کارشناسی در امر تربیت و فرهنگ گامهای اصولی بردارد و مسیر فرهنگ و فرهنگ سازی را با توکل و توسل بپیمایند.

عبدالهیان عدم برنامه ریزی و عدم مدیریت و خود باختگی و خارج شدن از اصول را از آفات فرهنگ دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال سال فرهنگ نامگذاری شده است امید است همه مسئولان و خصوصاً آموزش و پرورش و معلمان فرهنگ اسلامی را در راس همه برنامه ها قرار دهدند و در راستای ارتقای فرهنگ و اصلاح ضعف ها و کاستی ها گامهای موثری بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۵۴

26 Dec 2019