۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۳۵۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

رفراندوم 12فروردین 58 ارائه سند زنده "جمهوری اسلامی" به جهانیان بود

تیزهوشی و آینده نگری امام خمینی(ره) تا آنجا بود که هر چند همه ملت ایران طرفداران حکومت اسلامی بودند ولی امام دستور داد که رفراندوم برقرار شود تا سند زنده به جهان عرضه شود .
رفراندوم 12فروردین 58 ارائه سند زنده "جمهوری اسلامی" به جهانیان بود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین لطیفی استاد حوزه و دانشگاه قم در مراسم گرامیداشت ۱۲ فروردین اظهار کرد: وقتی انقلاب حکومت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد جهان و حتی برخی روشنفکران داخلی خیال می کردند حکومت اسلامی ایران یا همان حکومت های کلیسایی و خلافت فاطمی و عباسی است که داعیه حکومت دینی داشتند لذا حضرت امام را به ارتجاع محکوم می کردند و یا همان حکومت های لیبرال و دومکراتیکی است که در برخی کشورهای منطقه وجود داشت.

 لطیفی افزود: اصل حاکم و نوع حکومت، الهی است و به نیابت امام مهدی (عج) مجتهد جامع الشرایط حکومت می کند و از طرف این حکومت برشانه های مردم ولایت باور استوار است و مردم نقش مقبولیت دارند، یعنی مردم خواستار این نوع حکومت هستند.

وی تصریح کرد: امروز روزی است که جهان حقیقت حکومت علوی و اسلامی را فهمیدند و در جهان نوع حکومت الهی معرفی شد که هم دینی است و هم مردمی.

 لطیفی گفت: امام برای ایجاد حکومت اسلامی در ایران رفراندوم برگزار کرد و مردم حدود ۹۹ درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و اینجا بود که امام فرمودند: جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی افزود: تیزهوشی و آینده نگری امام خمینی(ره) تا آنجا بود که هر چند همه ملت ایران طرفداران حکومت اسلامی بودند ولی امام دستور داد که رفراندوم برقرار شود تا سند زنده به جهان عرضه شود .
این انقلاب، حکومت و رهبریت متعلق به مردم است و مردم سکان دار انقلاب هستند و انقلاب، محصول به صحنه آوردن و در صحنه ماندن امت اسلامی است هر چند گاهی انتقاداتی بر نحوه کار برخی از دستگاه های اجرایی یا مشکالات کشوری است ولی این به معنای نقد و خصومت با نظام و رهبری نیست بلکه نوعی دلسوزی و احساس مسئولیت است .

وی در پایان از همه مسئولین و مدیران و مردم ولایت مدار شهرستان لردگان جهت برگزاری این روز که یوم الله است و از تعظیم شعائر الهی است تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۴:۲۹

16 Jan 2020