۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۳۴۸۷

اقتصاد مقاومتی با اتکا به توانمندی های داخلی محقق می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقتصاد مقاومتی با اتکا به توانمندی های داخلی و نیروی انسانی بومی و مدیریت تحریم ها و تهدیدهای دشمنان محقق می شود.
اقتصاد مقاومتی با اتکا به توانمندی های داخلی محقق می شود
به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد در سال ۹۳ ضمن بزرگداشت ایام فاطمیه و روز ۱۲ فروردین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و شرف مردم ایران حفظ و ما در جهان حرف نویی برای گفتن داریم.

سلیمانی بیان داشت: در سال گذشته شاهد اوج تحریم های قدرتهای بزرگ بر علیه ایران بودیم اما علی رغم همه سختی ها شاهد تحقق حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در صحنه هایی نظیر انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم.

وی حضور و مشارکت مردم را یک حماسه سیاسی و نشان دهنده عشق و علاقه مردم به نظام و انقلاب علی رغم همه مشکلات اقتصادی و فشارها و تحریم ها دانست.

سلیمانی اذعان کرد: هر چند گامهایی مقدماتی نظیر گفتگوهای ۱+۵ و برنامه هایی در خصوص اقتصاد برداشته شد اما حماسه اقتصادی آن طور که باید و شاید محقق نشد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی ریاضت کشیدن نیست بلکه اتکا به توانمندی ها و نیروی انسانی خود است.



DSC۰۰۰۰۵



استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ما با داشتن توانمندی هایی نظیر ۴ میلیون نیروی دانشگاهی، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ذخایر نفت و گاز و دستیابی به رتبه های بالای علمی باید از وابستگی ها رها و به تولید ملی توجه بیشتری داشته باشیم.

سلیمانی یکی از نتایج اقتصاد مقاومتی را مقاومت و مقابله با تهدیدهایی دانست که با رکود و تغییرات جهانی اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و تاکید کرد: پیاده کردن اقتصاد مقاومتی جایگاه اقتصادی کشور را ارتقا می بخشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی پیروی از الگوهای اول انقلاب و به کار بردن روحیه بسیجی برای مقابله با تهدیدات و تحریم ها.

سلیمانی افزود: باید مانند زمان جنگ و دفاع مقدس بهره وری را به حداکثر برسانیم و از حداقل ها حداکثرها را به دست آوریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ها و طرح های در دست اقدام در جهت توسعه و عمران استان گفت: حل مشکلات استان مستلزم همدلی و هماهنگی مسئولین استانی است.

سلیمانی پیگیری مسئله آب استان، اشتغال و جاده سازی و طرح های پتروشیمی و صنعتی را از جمله اولویت های سال جدید در استان بیان کرد.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۳:۲۸

31 Dec 2019