۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۳۴۵۸

فراخوان اشعار با عنوان"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان اشعار با موضوع شعار سال در این استان خبر داد.
فراخوان اشعار با عنوان"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"منتشر شد
حسین گنجی در گفت‎و‎گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، در پیام نوروزی خود با تاکید بر محقق شدن حماسه سیاسی در سال گذشته، تصریح کردند که حماسه اقتصادی هنوز شکل نگرفته است و ایشان همچنین بر مساله فرهنگ و نیز لزوم حضور مردم در همه عرصه های اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند و سال ۹۳ را سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامیدند.

وی افزود: این برنامه اهدافی چون توجه به جایگاه فرهنگ، تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و پرداختن به موضوع اقتصاد را دنبال می‌کند.

گنجی تصریح کرد: در این برنامه فرهنگی توجه به محورهایی چون جایگاه حوزه های علوم دینی در زندگی فرهنگی مردم و راهبری فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته شده است و شاعران می توانند در هر کدام یک از بخش های عنوان سال به صورت جداگانه به خلق اثر بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، زمان ارسال آثار را ۲۰ فروردین ماه عنوان کرد و گفت: شاعران می توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی chb@farhang.gov.ir ارسال نمایند.

گنجی تصریح کرد: جلسه  شعرخوانی پس از ارسال آثار با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‎شود.

وی افزود: قرار نیست شعار سال در حد شعار و یک خواسته تزئینی باقی بماند بلکه قرار است شعار سال به حوزه اجتماعی و زندگی تک تک آحاد جامعه ورود پیدا کرده و نمود آن را در همه شئون اجتماعی و زندگی شاهد باشیم.

گنجی اظهار کرد: رویکرد فرهنگ دینی در اعتلا و ارتقای اقتصاد بارور موضوعی جدی است و این مجموعه با توجه به رسالت تاریخی خود امسال سعی می کند قلمرو فرهنگ را با دید تخصصی مورد ارزیابی و رصد واقعی قرار دهد و از برخی برنامه های تکراری و کلیشه ای پرهیز کرده و با نگاهی خلاقانه اسباب تحقق شعار سال را فراهم آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه فرهنگ به عنوان یک مقوله نرم و پیچیده همواره در معرض آسیب ها و تهدیدهای مختلف است که این تهدیدها باید به زودی شناسایی شود تا اجازه ندهیم دشمنان ما فرهنگ دینی و ارزشی ما را تخطئه کنند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۱:۴۰

18 Feb 2020