۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۱۳۲۳۴
امام جمعه کوهرنگ:

دیپلماسی دزدانه قابل اعتماد نیست

اتفاق بسیار تلخ و دور از شئونات سیاسی که برای بار دوم تکرار می شود ملاقات دزدانه و غیر مسئولانه مسئول اتحادیه اروپا با سران فتنه است دیپلماسی دزدانه و یواشکی قابل اعتماد نیست.
دیپلماسی دزدانه قابل اعتماد نیست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبرحجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی امام جمعه کوهرنگ در آخرین خطبه های نماز جمعه امسال کوهرنگ گفت: این که وزارت خارجه بگوید از این دیدارها بی اطلاع است غیر قابل قبول است وازطرفی دو وزارتخانه، اطلاعات و وزارت خارجه در جریان نباشند واعلام شود این اتفاق بدون هماهنگی بوده اصلا قابل قبول نیست.

طباطبایی با یادآوری ملاقاتهای گذشته گفت: هیئت قبلی هم که آمدند همین حرکت را انجام دادند که آقایان اظهار بی اطلایی کردند این را مردم اصلا قبول ندارند، این حرکت بسیار غیر مسئولانه بود، تعارضاتی هم در نظر مسئولان ما است که معقول هم همین است وآنچه که ما می فهمیم هم همین است.

ایشان با اشاره به شانه خالی کردن مسئولین زیربط افزوند: چرا دستگاه دیپلماسی ما نمی خواهد قبول کند و از جواب دادن به مردم فرار می کنند، مردم هم قبول نمی کنند و متوجه مسائل و اتفاقات هستند این اتفاقات به ضرر این دستگاهها تمام می شود ولی امیدواریم مسئولان زیربط با اقدام عاجل و سریع به دستگاه دیپلماسی و مسئولان اروپایی هم تذکر و هم توبیخ جدی بدهند که اینچنین اتفاقات تکرار نشود چون اینها لایه های نفوذ دشمن هستند زنگ خطر هستند بیدار باش می خواهد امیدواریم این حرکات دیگر تکرار نشود.

سید شهاب الدین طباطبایی به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از فعالین اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری مساله اقتصاد است و توصیه ایشان به اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه به اقتصادی که زیر ساخت آن را داریم نیروی آن را داریم منابع آن را داریم، تکیه کرده و در این بخش ها سرمایه گذاری کنیم چرا که ما در جهان کشوری غنی هستیم.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه گفت: این توصیه ها را باید با جان و دل گوش دهیم و یقینا ما موفق خواهیم شد و نیازمند هیچ کشوری نخواهیم بود حتی اگر تمام کشورهای دنیا با ما متحد نباشند، اینها همت می خواهد سند راهبردی می خواهد و در این مسیرها حرکت های جدی شود اینها مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی به سفر ریاست جمهوری به عمان اشاره کرد و تاکید کرد: عمان نقش شریک ما در خلیج فارس را خوب اجرا می کند،قطر،امارات،عربستان به شدت با ما درگیر هستند، دوئل عربی به شدت در تضاد با جمهوری اسلامی عمل می کنند و با کشورهایی که با ما رابطه دارند به شدت برخورد می کنند نمونه بارز آن را در مصر، بحرین و یمن می بینیم که چقدر در تعارض انقلابی با مردم است و رژیم خائن عربستان نقش دارد، این سفر می تواند خواسته های دولتمردان دو کشور ودیدگاههای آنها را به هم نزدیک کنند که اتفاق خوبی است.

طباطبایی در ادامه بااشاره به دیداری که با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی داشت گفت: دیدار خوبی با دکتر محسن رضایی داشتم و صحبت ها و رایزنی های خوبی اتفاق افتاد از همین جا سلام آقای دکتر محسن رضایی را به شما عرض می کنم و از ایشان درخواست هایی داشتیم که مهمترین آنها درخواست برای دانشگاه آزاد بود و بقیه خواسته ها انشالله در وقت مقتضی اعلام خواهد شد.

ایشان در خطبه دیگر با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه گفت: آنچه که در این محضر عرض می کنم اشاره به روایت شریفه از لسان حضرت فاطمه الزهرا به ما رسیده است فرمود: کسی که خالصانه ترین عبادت خود را به پیشگاه پروردگار بفرستد خداوند بالاترین مصلحت ها را برای او فرود می فرستد، این جمله ی با خدا باش و پادشاهی کن عین مصداق همین جمله حضرت فاطمه زهرا(س) است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۹:۳۷

3 Jan 2020