۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۳۱۷۸

اوج عظمت زن با عفاف و عصمت به جهان عرضه می‎شود

در بیانیه بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی زن آمده است: روز جهانی زنان ایرانی روزی است که اوج عظمت یک زن با عبادت، عفاف و عصمت به جهانیان عرضه می‌شود.
اوج عظمت زن با عفاف و عصمت به جهان عرضه می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری، نظر به نزدیک شدن برگزاری اجلاس مقام زن در سازمان ملل بیانیه ای به منظور محکومیت نقض حقوق زنان در جوامع غربی صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امروز (۸ مارس) روز من نیست!؟ ...
آن گاه که عصمت مریم گهواره نبوت را حرکت داد تا کوران مادر زاد را شفا بخشد ، ذکر عظیم (یا من اسمه دواء و ذکره شفاء) با دست عفت زن پیچیده شد ...

آن گاه که ایمان آسیه اهرام آرزوهای فرعون را به صحنه ی ((اذا زلزلت الارض)) مبدل ساخت ، کاخ آمال طاغوت در برابر هیبت زن سر به سجده گذاشت ...

و آن گاه که نوای آسمانی(( انا اعطیناک الکوثر)) پایه های جاهلیت را فرو ریخت ، شکوه انسانیت که درقبر ستانهای جهل آن زمان مدفون شده بود با عظمت مقام زن درصفحه ی تاریخ جاودانه شد ...

نزدیک به چند دهه است که تمدن تمامیت خواه نظام سلطه در صدد است با تجویز نسخه قلابی خود برای حل بحران زن در کشور های مستقل جهان به ویژه جوامع اسلامی ، اهداف پلید سیاسی خود را دنبال نموده و به تبع آن با استیلای فرهنگی و گشترش فساد و تباهی در میان جوانان به منافع مادی خویش پرداخته و استعمار نوین را پایه ریزی نماید.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می فرماید : (( ما در مسئله ی زن از غرب طلبکاریم ، ...آنها هستند که دارند به زن ظلم می کنند ، زن را تحقیر می کنند ، جایگاه زن را پایین می آورند ،به اسم آزادی آزادی ،به اسم اشتغال ، به اسم مسئولیت دادن ،آنها را مورد فشار های روحی ،روانی،عاطفی و اهانت شانی و شخصیتی قرار می دهند ،آنها باید جواب بدهند...

در مورد جایگاه زن در جامعه یک نامعادله ای را به تدریج به وجود آورده اند . یک طرف ذی نفع و یک طرف مورد انتفاع .بشریت را اینگونه تقسیم کرده اند .طرف ذی نفع مرد است و طرف مورد انتفاع زن . این مسئله آرام ، با تدریج ] و با شیوه های گوناگون و تبلیغات گسترده [ در طول دهها سال ابتدا در جوامع غربی و بعد در جوامع دیگر جا افتاده است . لذا در فرهنگ غربی و ] فمنیستی [ اگر زن بخواهد در جامعه نمود پیدا کند ، شخصیت پیداکند ، حتما باید از جذابیت های جنسی خودش چیزی را ارائه بدهد . حتی در مجالس رسمی ، نوع پوشش زن باید جوری باشد که برای ذی نفع چشم نواز باشد .

به نظر من بزرگترین ضربه ، بزرگترین اهانت ، بزگترین حق کشی که در مسئله ی زن انجام گرفته همین است .

اکثریت شخصیت های مدافع فمنیستی در غرب از جمله سالی کلاین آمریکایی ، و نویسندگانی همچون وندی شلیت (دانشمند یهودی)،سوزان فولادی (نویسنده آمریکایی ) و زنان شاخص دیگر به این نتیجه رسیده اند که دستاوردآزادی زنان ، مشروعیت بخشیدن به بی بندو باری مردان بودهو نه تنها آنها را آزاد نکرده بلکه قربانی خواسته های مردان لاقید نموده است .

در مورد جایگاه زن در خانواده نیز باید به کلمات گهربار معصومین (علیهمالسلام)اشاره کرد که می فرمایند : زن گل خانه و بزرگ خانه است .قهرمانه (خدمتکارو پادو )نیست .

از آنجا که اسلام اساس جامعه را در خانواده پی ریزی می کند و مهمترین ارزشهای اجتماعی از درون خانواده به فرد القاء می شود ، ضروری است در جهت حفظ بنیان خانواده واحقاق حقوق زن(طبق آموزه های اخلاقی اسلام) ومقابله با کسانی که برای دستیابی به سیاست های استعماری خود به زن اهانت کرده اند :

۱) نهادها و سازمانهای مسئول مانند حوزه علمیه ، وزارت اموزش و پرورش صدا و سیما باید برنامه ریزی هماهنگ ، جوانان این کشور را پیش از رسیدن به سن ازدواج با حقوق و مسئولیت های خانوادگی شان آشنا کنند و آموزه های دینی موجود را به آنها آموزش دهند .

۲) به دلیل اینکه بسیاری از حقوق زنان در خانواده جنبه اخلاقی داشته و ضمانت اجرایی لازم را ندارند ،در موارد متعددی حقوق زنان چنان که باید رعایت نمی شود . لذا دستگاههای قانونگذاری و دادرسی باید با تدوین و تصویب قوانین مناسب ،ضمانت های اجرایی لازم برای رعایت حقوق زنان در کانون خانواده را پیش بینی نمایند .اما باید به این امر نیز توجه داشته باشند که ضمانت های اجرایی موجب حاکم کردن چارچوب های خشک بر روابط خانوادگی نباشد . زیرا طبق آیات قران آنچه به زندگی خانوادگی معنا می دهد مودت و رحمتی است که خالق زن و مرد در میان انها قرار داده است .

۳) بی تردید اقدام های سطحی و مقطعی در مباحث مرتبط با زن و خانواده ،ما را به وضعیت مطلوب نمی رساند، لذا باید برنامه ریزی راهبردی مناسب با تجربه گرفتن از تجربه ی ناموفق غرب در نگرش فمنیستی و با مشارکت همه ی سازمان ها و نهادهای مسئول انجام شود .

۴) در پایان ، بسیج جامعه زنان به فرموده مقام معظم رهبری خواهان صدور ادعا نامه علیه کسانی که در طول دهه های اخیر با سیاست های مغرضانه و غلط خود نسبت به زن اهانت کرده اند ، می باشد . و انتظار است روز تولد بهترین زنان عالم به عنوان روز جهانی زن شناخته شود .

آری! امروز (۸ مارس ) روز من نیست !؟
روز من همان روزی است که اوج عظمت یک زن با عبادت ، عفاف و عصمت به جهانیان عرضه می شود .

روزی است که در یلدای جهل و ظلمت ، روح حیات در کالبد زنان عصر جاهلیت دمیده می شود .
روزی است که بی اعتنایی به مظاهرفریبنده دنیای مادی، ارزش والای انسان و زن را تبلور می بخشد.

روزی است که علم و معرفت یک زن ، بلندای منزلت انسانی را تبیین می کند و با ارجمند ترین شیوه ی خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان ، جهاد زن مسلمان را به نمایش می گذارد .

... و همه ی اینها قطره ای است از دریای فخر و تکامل فاطمه ی زهرا سلام الله علیها !

آری روز ولادت زیباترین بهانه ی خلقت روز من است ...

از خدای جهانیان می خواهیم همه ی ما را در مسیر شناخت ارزشهای والای انسانی زن و مرد و رسیدن به تکامل انسانی یاری دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۳:۴۲

30 Dec 2019