۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۳۱۵۳
وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان؛

مخالفت با مقاومت به مثابه خیانت است

وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان با اشاره به نشست امروز (سه‌شنبه) کمیته وزارتی تدوین بیانیه دولت جدید این کشور تصریح کرد، هر طرفی که در برابر درج مقاومت در این بیانیه مخالفت کند در موضع خیانت قرار دارد.
مخالفت با مقاومت به مثابه خیانت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از الکلمه؛ «محمد فنیش» وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان تأکید کرد که مقاومت یک حق مسلم ملی بوده و هرکس با درج آن در بیانیه وزارتی مخالفت کند در واقع به دنبال تشکیل دولتی فعال و کارا نیست.

وی تصریح کرد: ما منتظر نشست امروز (سه‌شنبه) کمیته وزارتی تدوین بیاینه دولت جدید لبنان هستیم تا ببینیم آیا طرح‌های‌های سازنده‌ای در این جلسه مطرح می‌شود یا خیر، ما خواستار این هستیم که این جلسه به یک نتیجه منتجر شود و دچار گره‌خوردگی نشود.

فنیش تصریح کرد که حذف مقاومت (از بیانیه وزارتی) ممکن نیست، زیرا این مقاومت بود که نمونه اعلی تلاش برای آزادسازی سرزمین و مقابله به تهاجم دشمن را به نمایش گذاشت.

به گفته وی، هرکس و طرفی که در برابر این امر مانع تراشی کند، در موضع خیانت است زیرا نمی‌خواهد که دولت به صورتی کارا و جدی به فعالیت بپردازد، و چه بسا به دنبال این باشند که یک دولت موقت همچنان بر سر کار باقی بماند.

وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان تصریح کرد که اتخاذ چنین مواضعی در راستای مصالح کشور نبوده و غیرقابل درک است،‌ زیرا شاهد هستیم که اسرائیل همچنان برخی اراضی وطنمان را در تصرف داشته و به تجاوزگری علیه ما ادامه می‌دهد،‌ در این شرایط خودداری از پذیرش مقاومت به هیچ وجه در راستای منافع لبنان نیست.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۳:۰۴

30 Dec 2019