۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۳۰۶۳

هویت و عزت نفس دو نیاز ضروری سنین نوجوانی

روانشناس و مشاور مسائل خانواده گفت: عزت نفس بهترین عامل موفقیت نوجوانان در تمام عرصه های زندگی است که می توان این توانمندی را در سنین نوجوانی و در خانواده برای فرزندان ایجاد کرد.
هویت و عزت نفس دو نیاز ضروری سنین نوجوانی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر همایش مهارت رفتار با نوجوانان در خانواده در شهر بن برگزار شد.

در این همایش که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از والدین نوجوانان برگزار گردید ،دکتر محمد مهدی درویشی روانشناس و مشاور مسائل خانواده پس از اشاره به آسیب های ماهواره در تربیت نوجوانان گفت : آثار سوء تربیتی فیلم های ماهواره می تواند تا پایان عمر زندگی نوجوان امروز را تحت الشعاع قرار دهد و ماهواره نه تنها نوجوانان بلکه تمام روند تربیتی خانواده را از مسیر درست منحرف می کند .

درویشی ادامه داد : خانواده پس از دقت در نحوه گزینش دوست توسط فرزندان و بررسی روابط او می بایست به مسائل تربیتی و طرز رفتار درخانه دقت کنند.

وی در ادامه گفت: هویت و عزت نفس دو عاملی است که در صورت پرورش در خانواده می تواند عامل موفقیت فرزندان در بسیاری از عرصه های اجتماعی باشد.

درویشی، رفتار محبت آمیز و تشویق مئابانه را تاثیر گذار ترین رفتار در سنین نوجوانی دانست و گفت : سرکوب نوجوانان بویژه در مقابل دیگران بدترین رفتاری است که می تواند نوجوانان را به دوستی های نادرست و رفتار غلط سوق دهد .

مشاور خانواده در ادامه بلوغ عاطفی را ویژه دوران نوجوانی دانست و گفت : با برخورد محبت آمیز و جذب نوجوان با تشویق و دوری از سرکوب می توان او را به سمت خانواده جذب و از دوستی های کاذب به خصوص با جنس مخالف دور کرد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۵:۴۴

21 Feb 2020