۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۲۹۲۶
رئیس دانشگاه شهرکرد:

رسیدن به اقتصاد دانش بنیان مستلزم ارتباط با دانشگاه ها

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است در رسیدن به این اقتصاد ، تبدیل ایده ها به محصول و توانمندسازی نیروی کار مستلزم ارتباط با دانشگاه ها است .
رسیدن به اقتصاد دانش بنیان مستلزم ارتباط با دانشگاه ها
به گزارش جهانبین نیوز، اسماعیل اسدی گفت: زمانی که بخواهیم در رابطه با اقتصاد مقاومتی مطالعه ای تاریخی داشته باشیم هیچ گونه ردپایی از این عنوان نخواهیم یافت چرا که این مسئله نظریه ای بسیار دقیق و کارآمد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بتواند پاسخ گوی نیاز های داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و به تمامی حوزه های روابط اجتماعی و انسانی نیز مربوط می شود.

اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل برای مقابله با تحریم ها و خصومت های دشمنان کشور است

اسماعیل اسدی ادامه داد: بنابراین کشور ما از آنجا که در یک میدان رقابتی و تخاصمی در جهان قرار دارد باید از اقتصادی پیروی کنیم که بتواند از حیثیت و هویت کشور در مقابل دشمنان و یا رقیبان عرصه سیاست و اقتصاد دفاع کند بنابراین بایستی وارد برنامه ریزی و استراتیژیک های اقتصادی شویم تا این مقاومت و دفاع را در تمامی زمینه ها به همراه داشته باشد.

اسدی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی نوعی از اقتصاد اسلامی است که ریشه در اندیشه توحیدی ما دارد و می تواند تمامی مقوله های مادی و معنویت معیشت را در بر بگیرد.

دانشگاه ها مهم ترین مراکز علمی و فناوری کشور محسوب می شوند

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و ۲۴ محور مهم این سیاست گفت: بسیاری از این موارد به نوعی مرتبط با مقوله هایی مانند، علم و دانش بنیان بودن فناوری و امثال آن است ، بنابراین دانشگاه ها به عنوان مهم ترین مرکز علمی و فناوری کشور با جدیت در این عرصه فعالیت کند .

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به جهت دهی دانشگاه ها به خصوص در نظریه پردازی و تعیین و تفسیر هریک از ۲۴ محور اصلی در اقتصاد مقاومتی گفت: باید زمینه استفاده حداکثری از کلیه امکانات و سرمایه های سخت افزاری و نرم افزاری کشور را به وجود آورد و قطعا دانشگاه شهرکرد نیز با رویکرد به چنین تفکری تمامی امکانات علمی و پژوهشی خود را به کار خواهد بست که در اقتصاد دانش بنیان که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است نقش واقعی خود را نشان دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تبدیل ایده ها به محصول و توانمندسازی نیروی کار و تقویت بنیه علمی تمامی دستگاه های اجرایی از طریق ارتباط با دانشگاه می تواند به این هدف یعنی اقتصاد مقاومتی دست یابد .

اسدی به اهداف مشخص دانشگاه شهرکرد برای دستیابی به دانش بنیان بودن فناوری ها ، تولیدات و پژوهش ها در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغات گسترده مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه شهرکرد برای پذیرش ایده های ناب و قابل سرمایه گذاری و حمایت از آنها ، تلاش فراوان پژوهشگران دانشگاه شهرکرد و دست یابی آنان به چندین محصول مهم و قابل استفاده در پژوهشگاه ها و آزمایشگاه های کشور در مرکز دانشگاه تهران ، تامین تجهیزات دانشگاهی و پژوهشی از طریق تولید کنندگان داخلی که آنها نیز بتوانند ضمن تقویت خود باعث توانمندی نیروی کار و رقابت پذیری محصولات خود باشد،از مهم ترین برنامه هایی است که برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در دانشگاه شهرکرد اجرا شده است .

وی ساماندهی فرهنگ مصرف در بین دانشجویان و دانشگاهیان که می تواند در مسیر مدیریت مصرف که یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است تاثیر گذار باشد را از دیگر برنامه های اجرایی در دانشگاه شهرکرد برشمرد.

فرهنگ و تفکر بسیجی می تواند مهم ترین اصل در رسیدن به اقتصادی مقاومتی در کشور باشد

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: انتخاب مدیرانی که از نظر مبانی فکری و نظری و روحیه بسیجی که همیشه در همه دوره ها از فرامین رهبری اطاعت کرده مد نظر این دانشگاه قرار دارد و خوشبختانه تاکنون اکثر مدیران این مرکز آموزشی با فرهنگ بسیجی و رعایت تمامی الزامات که می تواند اقتصاد مقاومتی را تامین کند و یا به رسیدن سریع به اهداف در این اقتصاد کمک کند حرکت کرده و این موضوع بیش از پیش مورد توجه و تقویت از سوی دانشگاه قرار گرفته است .

انتهای پیام /
مرجع : خبرگزاری سپاه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۳:۵۰

2 Mar 2020