۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۲۹۲۴
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

پرورش روحیه بسیجی در بین مدیران و کارکنان اساس اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه های اقتصادی استان هم پای سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش می رود و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اهداف توسعه در سطح اقتصاد این استان تحقق یافته است .
پرورش روحیه بسیجی در بین مدیران و کارکنان اساس اقتصاد مقاومتی است
به گزارش جهانبین نیوز، رحمان کرمی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که خود منشاء دانش تخصصی تولید و اقتصاد در همان کشور است و ثبات در بازار داخلی را به همراه دارد، گفت: تحت تاثیر قرار نگرفتن اقتصاد در تنش های اقتصادی منطقه و جهان، صادرات محور بودن تولیدات مصرفی در داخل کشور ، توانایی مقاومت در برابر همه اقتصاد ها و بازار های موجود در دنیا از مهم ترین ویژه گی های اقتصاد مقامتی است .

ثبات در اقتصاد با اقتصاد مقاومتی محقق می شود

کرمی افزود : هدف نهایی اقتصاد مقاومتی ثبات در اقتصاد و حاکم شدن آرامش بر فضای کسب و کار ، رقابت با تولیدات مشابه و یا جایگزین در خارج کشور و حفظ زنجیره اقتصادی در داخل کشور است .

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دانش بنیان بودن تمام طرح های کشور می تواند تولیدات فراوان و در آمد زا را به دنبال داشته باشد و هیچ نوع وابستگی به اقتصاد کشور های دیگر نداشته باشد.

رحمان کرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: به تعبیر ایشان باید با مدیریتی صحیح نیاز های کشور را بر اساس علم و دانش، موقعیت جغرافیایی و منابع مالی اولویت بندی کنیم، نیاز های مردم و کشور را بشانسیم و آنگاه محصولاتی با کیفیت مناسب در داخل کشو ر تولید کنیم .

وی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده یک اصل برای حفظ اشتغال در کشور است و باید طرح های تولیدی، توجیه پذیر و در جهت حمایت از کارآفرینان تولید شوند که خوشبختانه تاکنون در سطح استان چهارمحال وبختیاری سعی شده بر تولید کالاهای ضروری و اصلی نظارت شود و به سمت تولیدی با کیفیت پیش برویم .

افزایش بهره وری از عوامل مهم در افزایش قدرت رقابت با اقتصاد جهانی

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: می توانیم با افزایش بهره وری ، افزایش سرمایه نیروی انسانی و صرفه جویی در انرژی براساس شاخص های بین المللی به نقطه ای برسیم که بتوانیم با دانش بومی و داخلی خود کالاهای رقابت پذیری تولید کنیم که در فضاهای بین المللی بتواند با سایر کالاها و بازار ها رقابت کند و همیشه در صحنه اقتصاد حرف اول را بزند .

کرمی گفت: در مجموعه تولیدی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری سعی شده برای رسیدن به اقتصادی پویا برنامه های متفاوتی برنامه ریزی و اجرا شود.

وی کاهش هزینه ها در انرژی های مصرفی در سطح واحد های تولیدی و کارخانه جات، بهره وری در نیروی انسانی ، افزایش فعالیت برای تولید انبوه در واحد های کوچک ، ایجاد خوشه های صنعتی خود جوش در بین واحد های تولیدی ، صنعتی و مردم، شناسایی ظرفیت ها از جمله توانایی بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان و تولید مواد اولیه صنعتی ، معدنی و فولاد سازی با استفاده از امکانات طبیعی و فراوان استان چهارمحال وبختیاری را از مهم ترین برنامه های اجرا شده و برنامه ریزی شده برای آینده در این استان برای رسیدن به اقتصادی مقاومتی برشمرد .

پرورش روحیه بسیجی در بین مدیران و کارکنان اساس اقتصاد مقاومتی است

رحمان کرمی با اشاره به اینکه یکی از موضوع هایی که می تواند در ایجاد یک اقتصاد مقاومتی در کشور به تعبیر مقام معظم رهبری موثر و کار ساز باشد پرورش روحیه بسیجی در بین کارکنان و استفاده از مدیران با فرهنگی بسیجی است ، گفت: بهبود فضای کاری برای کارکنان سازمان صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مورد نیاز، تقویت علم و دانش در بین کارکنان و استفاده از کارشناسان و مدیرانی انقلابی و با روحیه بسیجی را از اقدامات این سازمان برای افزایش بهره وری و رسیدن به اقتصادی پویا عنوان کرد .

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری ایجاد پایگاه بسیج در این سازمان را از مهم ترین و کارسازترین مسئله برای افزایش روحیه بسیجی عنوان کردو گفت: با ایجاد پایگاه بسیجی در ادارات روحیه ای بسیجی از دفاع مقدس در روح کارکنان باید دمیده شود تا با قاطعیت ، قدرت و امید به خدا به اقتصادی مقاومتی و بسیجی دست یابند.

وی قاطعیت ، با بصیرت و اگاه بودن و اتکا به فرمان های خدا را از مهم ترین ویژگی های فرهنگ بسیجی عنوان کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصادی که آن را خودمان اداره کنیم، هیچ وابستگی ای به خارج کشور نخواهیم داشت و تحریم ها اینجا دیگر هیچ اثری بر اقتصاد و بازار داخلی نخواهند گذاشت .

برنامه های اقتصادی استان هم پای سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش می رود

رحمان کرمی ادامه داد: در سطح استان پروژه ها و طرح های بسیاری اجراشده، واحد های تولیدی افزایش یافتند و استان از نظر ماشین الات و مواد اولیه صنعتی و معدنی هیچ کبمودی ندارد و با به موقع تزریق شدن منابع مالی به صنایع صنعتی و تولیدی این استان می توانیم تولیدی با کیفیت و انبوه را در استان و کشور داشته باشیم .

وی اعزام گروه های مذاکره کننده در حوزه صادرات محصولات استان چهارمحال وبختیاری به کشور های منطقه و حاشیه خلیج فارس و هم سو کردن اهداف سازمان و آموزش های کارکنان با افق چشم انداز ۱۴۰۴ را از دیگر برنامه های این سازمان برای افزایش تولید و روابط اقتصادی با خارج کشور عنوان کرد .

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری به برنامه های آینده این سازمان در جهت رسیدن به پیشرت های اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در پروژه های توجیه دار اقتصادی بر اساس تخصص های استانی و براساس سند توسعه این استان، بهره وری در تولیدات کشاورزی ، ایجاد کارخانجات فولاد سازی با توجه به وجود منابع معدنی، کانی های فلزی و غیر فلزی در استان ، افزایش واحد های صنایع معدنی و تولیدی و در نهایت ایجاد اشتغال ۷۵ هزار نفری بر اساس برنامه بلند مدت توسعه استان چهارمحال وبختیاری از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام /
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۰:۴۹:۱۸

17 Apr 2020