۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۲۸۸۳
نماينده مردم شهرکرد در مجلس:

تونل گلاب و بهشت آباد امنیت و منافع ملی را به خطر خواهد انداخت/ در این موضوع به هیچ روی ، کوتاه نمی آییم

نماينده مردم شهرکرد در مجلس، تونل های گلاب و بهشت آباد را تهدیدهای جدی برای کشور دانست و برلزوم توقف اجرای این دو تونل تاکید کرد.
تونل گلاب و بهشت آباد امنیت و منافع ملی را به خطر خواهد انداخت/ در این موضوع به هیچ روی ، کوتاه نمی آییم
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز سید سعید زمانیان در نشست خبري با اصحاب رسانه ،  سوء مدیریت را یکی از عوامل مهم محرومیت استان برشمرد و گفت: سوء مدیریت و کم توجهی ها نسبت به استان های محروم همچون چهارمحال و بختیاری به وضوح دیده می شود .
وی با تاکید بر اینکه تونل بهشت آباد و گلاب امنیت و منافع ملی را تهدید خواهد کرد افزود: امنیت و منافع ملی دو مولفه اصلی در اداره هر کشور محسوب می شود که متاسفانه با بی توجهی محض در سطح کلان کشور این دو معیار اصلی به واسطه احداث تونل ها تهدید جدی می شود.
زمانیان تونل های گلاب و بهشت آباد را تهدیدهای جدی برای کشور دانست و برلزوم توقف اجرای این دو تونل تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده ایم از انتقال مازاد آب به دیگر مناطق کشور مخالف نیستیم، گفت: مردم نه با انتقال مازاد آب، بلکه به شیوه این انتقال به صورت حفر تونل معترض هستند؛ چرا که این روش انتقال آب، خطر و تهدید جدی برای استان خواهد بود.

زمانیان به تشریح تاریخچه تونل گلاب در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت: تونل گلاب برای اولین بار در سال ۱۳۵۷ با هدف آب رسانی به شهرهای آران، بیگدل و کاشان و با مجوز برداشت ۷/۱ دهم آب در استان صادر شد و بعد از آن هیچ گونه مجوزی برای احداث تونل گلاب ۲ در استان صادر نشده است.

وی با طرح این سوال که آیا طرحی که هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارد چگونه می تواند مجوز احداث و ساخت بگیرد؟ تصریح کرد: طرح احداث تونل گلاب دو هیچ گونه مطالعات زیست محیطی، تخصیص اعتبارات کشوری، مصوبه هیئت دولت، مصوبه شورای عالی آب و مجوز قانونی ۲۱۵ را ندارد و یک تخلف محسوس و
آشکار است.

زمانیان با بیان اینکه برخی ها به دنبال تشکیل دولت در دولت هستند، افزود: مگر می شود برخی استان های برخوردار، قوانین اجرایی نظام را زیر پا بگذارند و دولت ها را در راستای مصالح و خواسته های نامشروع و منفعت طلبانه خود همراه کنند؟ به طور قطع این گونه رفتارها در شان مسئولین در یک نظام جامعه اسلامی نیست.

وی هم‌چنین مسئله آب را از مطالبات به حق مردم چهارمحال و بختیاری دانست و با بیان این‌که اکنون این فرصت طلایی به تهدیدی برای استان تبدیل شده است، تصریح کرد: استان پر آب چهارمحال و بختیاری از این ظرفیت حاصلی جز تشنگی، فرسایش خاک و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی نداشته است.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۵:۵۹

28 Dec 2019