۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۱۲۸۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

تزلزل بنیان خانواده از اهداف شبکه های ماهواره ای است

استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی پیشگیری از جرایم و تخلفات و آسیب شناسی ماهواره در بروجن گفت: تزلزل بنیان خانواده از اهداف شبکه های ماهواره ای است.
تزلزل بنیان خانواده از اهداف شبکه های ماهواره ای است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام وزیری از اساتید حوزه و دانشگاه در این کارگاه آموزشی که با حضور کارکنان ناحیه مقاومت بروجن برگزار شد، ابتدا به تاریخچه ای از ماهواره ها اشاره کرد و گفت: ماهواره های مختلفی از قبیل اطلاعاتی، نظامی، فضایی و ... وجود دارد.

وی، افزود: ماهواره ها از سال ۱۳۷۰ در کشور ما قابل دریافت شدند و به خاطر برنامه هایی که پخش می کردند مسئولین احساس کردند که یک تهاجم بر علیه ما صورت می گیرد به همین خاطر در سال ۷۳ مجلس قانونی تصویب کرد که ماهواره ممنوع باشد .

وزیری، به اهداف راه اندازی شبکه های ماهواره ای غربی اشاره کرد و گفت: ماهواره ها ذهنیت و افکار مخاطب و تغییر فکر فرد را هدف قرار می دهند. در برنامه های ماهواره ای، تشکیک ایجاد می کنند که افراد پایه های فکرشان متزلزل می شود و در زندگی نمود پیدا می کند .

استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: باید روی اذهان مردم کار کرد تا بتوانند از این وسیله به شکل مثبت استفاده کنند زیرا همه شبکه های ماهواره ای مضر نیستند لذا دوره های آموزش سواد رسانه ای لازم است در کشور انجام گیرد.

وی، افزود: ما همه اجتماعی خلق شده ایم و نیاز داریم با دیگران ارتباط داشته باشیم، گاهی از روش مستقیم استفاده می کنیم مثل پرسش و پاسخ و گاهی از روش غیر مستقیم مثل ابزارهای ارتباطی مثل تلفن همراه ، به همین خاطر اگر نیاز ها به موقع و خوب برآورده شود این نیاز ها تبدیل به فرصت می شود. مثل شغل که اگر برآورده شود تبدیل به فرصت می شود .

حجت الاسلام وزیری با اشاره به فعالیت تعداد۲۰هزار شبکه ماهواره ای در جهان که سه هزار آن در ایران قابل دریافت می باشد، تصریح کرد: علت عمده موفقیت این شبکه ها پخش برنامه های درخواستی بینندگان یا فیلم‏ها و تصاویر ویدئویی ارسالی مردم است .

وی، در ادامه به تعدادی از اهداف شبکه های ماهواره ای بر ضد فرهنگ اصیل دینی و انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در ایران، تبدیل شدن به منبع خبری برای ایرانیان در بحرانهای سیاسی و اجتماعی، نشان دادن بی طرفی و عدم جانبداری در رویدادهای داخلی ایران در حوزه‏های مختلف، ایفای نقش اطلاعاتی در کلیه بحرانها و رویدادهای سیاسی ایران، تلاش برای جذب مخاطبان تحصیلکرده ایران به طرف خود و در نهایت جهانی سازی سبک زندگی و مسلط کردن فرهنگ آمریکایی و غربی بر مردم دنیا با تخریب فرهنگ آنان از اهداف شبکه های ماهواره ای به شمار می رود.

حجت الاسلام وزیری به تعدادی از خطرات استفاده از ماهواره اشاره کرد و گفت : ترویج خشونت در خانواده، تزلزل بنیان خانواده، افزایش آمار دختران فراری، اختلافات خانوادگی و شکستن حریم خانواده،بد حجابی و ازدیاد زنان خیابانی، تبلیغ سوء، تنوع طلبی نامشروع و هوس بازی و بلوغ زودرس در خانواده ها از مضرات و خطرات استفاده از ماهواره می باشد.

وی، در پایان افزود: از نیروهای مختلف و سلایق مختلف باید بیشتر کمک گرفته شود تا رسانۀ ملی بتواند با ماهواره مقابله کند.

انتهای پیام /
مرجع : ایکنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام لطفا اخلاق رسانه ای را رعایت فرمایید و اخبار را به نقل از منبع اصلی انتشار دهید.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۷:۲۶

9 Jan 2020