۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۲۶۴۶
مسئول بنیادنخبگان استان:

انتصاب مدیران صرفا با ملاک دیدگاه سیاسی شایسته چهارمحال و بختیاری نیست

دکتر پیرعلی: انتصاب مدیران صرفاً با ملاک دیدگاه سیاسی، شایسته استان چهارمحال و بختیاری نیست.
انتصاب مدیران صرفا با ملاک دیدگاه سیاسی شایسته چهارمحال و بختیاری نیست
گفت‌و‌گوی دکتر پیرعلی رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با جهانبین نیوز :

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و مطرح شدن شعار اعتدال، نقطه قوتی برای اولین بار در تاریخ سیاسی ۳۵ ساله کشور به وجود آمد .

شعاری کلیدی و راه‌گشا برای خاتمه دادن به مدیریت یک دید گاه سیاسی بر کشور. بدین معنی که در فعالین سیاسی جناح های مطرح کشور از تمامی سلیقه های سیاسی، افراد توانمند و علاقه مند به آرمان های حضرت امام (ره) و رهبری معظم و پایبند به اصول و ارزشهای نظام اسلامی وجود دارد که میتوانند با هم افزایی در خدمت نظام و کشور باشند.

این موضوع در همان ابتدای تشکیل دولت در سطح کلان کلید خورد و رئیس جمهور محترم در انتخاب معاونین خود ، وزرا و استانداران این امر را جامعه عمل پوشیدند تا در سطوح دیگر کشور اعتدال گرایی ساری و جاری شود و در صورت تحقق آن روحیه نشاط و امید در آحاد مردم به وجود آید. این امر در سایه مدیریتی علمی ، خلاق ، و راهبردی و دوراندیشی حاصل خواهد شد و به نظر عملکرد گذشته افراد در مناصب اجرایی بهترین ملاک برای به کارگیری خادمین ملت است. شایسته سالاری و تاکید رییس دولت مبنی بر به کارگیری نیروهای معتدل ایجاب می کند که عده ای از دلسوزان نظام و خادمین ملت به دلایلی همچون داشتن پست اجرایی در دولت قبل و نسبت دادن آنها به جریان سیاسی خاص از گردونه خدمت خارج نشوند. دولت ها از شروع انقلاب تا کنون با رای مردم بر سر کار آمده اند و مورد تایید نظام بوده اند اکنون نیز شاهدیم برخی فعالیت های سازنده و موثر دولت نهم و دهم مانند هدف مندی یارانه ها و مسکن مهر و امورات دیگر در دولت فعلی ادامه یافته است و مورد تایید است.

دانشگاه های استان خصوصا دانشگاه مادر استان نیاز به مدیریتی علمی دارد تکمیل زنجیره علمی در استان از ایده تا ثروت و حرکت به سوی تشکیل بیشتر شرکت های دانش بنیان در استان و ایجاد اشتغال با ایجاد اقتصاد دانشی جزء اموراتی است که نیاز مبرم استان است و از اموراتی است که در ایجاد امید و نشاط در جوانان جویای کار موثر است و دانشگاه می تواند در کنار پارک علم و فناوری و مراکز رشد نقش موثری ایفا کند که آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است و کسب مهارت نیز از دیگر مقوله هایی است که چون دانش آموختگان مستقیما به بازار کار و صنعت وارد می شوند نیاز به توجه بیشتری دارد.

در ارتباط با دانشگاه شهرکرد با تغییر دولت عده ای از همکاران با لحاظ این که ذاتاً همراه و همسو با دولت بوده اند و فعالیت ستادی در انتخابات داشته اند گزینه هایی را در دو مرحله انتخابات به وزارتخانه معرفی کردند که توفیقی حاصل نشد . گروهی نیز به عنوان بازرس برای بررسی مشکلات به دانشگاه سفر کردند و گزینه هایی را به وزارت پیشنهاد دادند . این جانب نیزهر چند دیر هنگام با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ شتاب علمی کشور و تولید ثروت از علم و شعار دولت و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر به کار گیری نیروهای میانه رو در مناصب اجرایی با توجه به داشتن تمامی شرایط موجود در نظام نامه مدیریت دانشگاه ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند وجاهت علمی، ترجیحا درجه دانشیاری برای مراکز بزرگ و تجربه کار اجرایی در دانشگاه با پیشنهاد برخی دوستان در دانشکده های مختلف آمادگی خود را برای تصدی مسئولیت دانشگاه اعلام و مورد استقبال تعداد زیادی از همکاران گردید و ظرف مدت کوتاهی که در ایام تعطیل بین دو ترم بود ۸۰ نفر بر این امر صحه گذاشتند و بنده برای تامین مقبولیت برای وزارت بر همین تعداد بسنده کردم و می توانست به تعداد بیشتری افزایش یابد.

دانشگاه نماد علم و فناوری و پیشرفت و اتاق فکر استان است

دانشگاه نماد علم و فناوری و پیشرفت و اتاق فکر استان است غبار آلود کردن فضا و جو سازی کمکی به ارتقای دانشگاه نمی کند.

ایشان با اشاره به این که نظر استاندار محترم و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی بر گزینه بومی برای مدیریت دانشگاه است ، بنده نیز با توجه به این که بومی استان هستم و فعالیت های اجرایی مختلف در بخش های مختلف دانشگاه مانند معاونت فرهنگی ، دانشجویی و پژوهشی در طول هشت سال عضویت در دانشگاه شهرکرد را داشتم و همچنین تجربه مدیریت سه ساله بر بنیاد نخبگان استان و مهم تر از آن توانمندی علمی مانند کسب درجه دانشیاری در بازه زمانی کوتاه و بررسی گزینه های مطرح برای تصدی ریاست آینده دانشگاه، رزومه علمی و اجرایی خود را در معرض داوری مسئولین استانی و کشوری قرار دادم تا در کنار سایر عزیزان بررسی شود.

آنچه به آن تکیه دارم سوابق علمی و عملکرد اجرایی گذشته است
انتصاب این جانب به رییس بنیاد نخبگان استان نه با رویکرد سیاسی بلکه با توجه به این که بنیاد ملی نخبگان فرا وزارتی و ارگانی کاملاً تخصصی و علمی است بنده برای این منصب انتخاب شدم هر چند برای شان مجموعه بنده گزینه های علمی تر از خود در دانشگاه شهرکرد و علوم پزشکی را پیشنهاد دادم که موثر نیافتاد . اکنون این شائبه القا شده که بنده چون مدیر دولت قبل هستم مطرح شدنم برای مدیریت دانشگاه موضوعیت ندارد ، گرفتن لوح سپاس از ریاست محترم جمهور قبل دکتر احمدی نژاد کاملاً موضوعی علمی است و بنده و دو تن از هم استانی ها که اکنون در دانشگاه صنعتی اصفهان هستند از بین ده نفر که رزومه علمی شان به دفتر مدیر کل نشان های دولتی نهاد ریاست جمهوری ارسال شد انتخاب شدیم. گرفتن لوح و تقدیر از هر رییس جمهوری برای هر فرد مایه مباهات است و نشان از توانمندی است و دست آویز قراد دادن آن و انعکاس آن در قالب شب نامه و نامه های محرمانه به دور از انصاف است .

اصلاحات بنیاد نخبگان در استان اصلاحات علمی است
نخبگان استان در شروع کار بنیاد نزدیک ۴۰ نفر بودند و اسامی همین تعداد هم با پیگیری بسیار از مرکز تهیه شد و اکنون سازماندهی شده و به ۱۹۵ نفر رسیده اند. مخترع مورد تایید بنیاد در سال ۸۹ در استان نبود و اکنون ۶۰ مخترع در استان فعالیت می کنند و ترغیب و حمایت می شوند تا به سمت ثبت شرکت های دانش بنیان بروند و در تولید ملی و اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال در استان نقش ایفا کنند. کمک در تکمیل زنجیره از ایده تا ثروت با همکاری مرکز رشد و پارک علم و فناوری همه از اصلاحات علمی است که بنده در طول مدیریت انجام داده و در ایجاد امید و سرزندگی در نخبگان و جوانان نقش ایفا کرده ام و دلیل اصرار بر تشکیل جلسه هم اندیشی نخبگان با استاندار محترم در جریان قرار دادن ایشان از فضای علمی استان و تمایل و قول ایشان برای حمایت از علم و فناوری است که در هفته پژوهش بر آن تاکید داشتند ولی متاسفانه با گذشت ۵۰ روز محقق نشد .

اکنون این گونه وانمود می شود که بنده برای حفظ جایگاه و رایزنی سعی در نزدیک شدن به استاندار را دارم که البته حق طبیعی هر مدیر استانی است که بتواند با استان دار خود ملاقات داشته باشد کما این که دوستان بنده در دانشگاه به دفعات ملاقات داشته اند و از نظر من مورد احترام است. اگر بنده فردی با سبقه سیاسی از آن نوعی که برخی آن را دست مایه تخریب قرار داده اند بودم چرا در دولت قبل رئیس دانشگاه نشدم ، حتی در معاونت های دانشگاه هم جایگاهی نداشتم ؟ به دوستان در دانشگاه این نکته را یاد آور می شوم که دیدگاه بنده در هر مدیریتی جناحی نبوده معتقد به مدیریتی با استفاده از تمامی سیقه های سیاسی با رعایت شایسته سالاری می باشم و این امور شعار نیست و در هیئت جذب دانشگاه، مدیریت تحقیق هیئت مرکزی جذب استان و سایر اموراجرایی به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۶:۵۵

16 Jan 2020