۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۲۵۶۱
کارشناس مسائل بهداشتی:

فصل خانه تکانی نزدیک است؛شوینده ها را مخلوط نکنید

هر کدام از شوینده ها حاوی گازهایی هستند که به خودی خود برای دستگاه تنفسی مضر است، مخلوط کردن شوینده ها با هم باعث واکنش آنها و تولید گازهای بسیار مضرتر می شود که می تواند حتی باعث مسمومیت شود.
فصل خانه تکانی نزدیک است؛شوینده ها را مخلوط نکنید
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ،مطهر ،کارشناس مسائل بهداشتی گفت : با نزدیک شدن به فصل بهار و رونق گرفتن خانه تکانی ها بیشترین مراجعان اورژانس خانم هایی هستند که در اثر استفاده زیاد از مواد شوینده دچار مسمومست یا آلرژی های تنفسی شده و به پزشک مراجعه می کنند .

وی ادامه داد : هر کدام از مواد شوینده حاوی گازهایی است که به تنهایی هم برای سیستم تنفسی مضر هستند و در هنگام استفاده از آنها می بایست زمان استفاده را درحد امکان کوتاه کرد و ترجیحا در فضای باز و یا در فضای بسته ای که حاوی هواکش و تهویه باشد از آنها استفاده کرد .

مطهر در ادامه درباره مخلوط کردن مواد شوینده با هم هدار داد و گفت :مخلوط کردن شوینده ها با هم باعث واکنش آنها با یکدیگر شده و گازهایی تولید می کند که علاوه بر دستگاه تنفسی برای پوست هم زیان بسیاری دارد .

وی ادامه داد : دیده شده است که خانم هایی ه دارای وسواس زیاد برای نظافت هستند شوینده های حاوی اسیدکلریدریک را نیز با هم مخلوط می کنند که باعث متصاعد شدن گاز کلر و تحریک مخاط تنفسی می شود .

مطهر همچنین استفاده از ماسک و دستکش و حتی عینک را در حین استفاده از مواد شوینده ضروری دانست و گفت :استفاده از گاز استریل آغشته به آب نمک در ماسک می تواند در جذب گازهای روانه شده به سمت دهان و بینی موثر باشد .

وی ادامه داد : شاید عوارض پوستی استفاده از این شوینده ها در نگاه اول به چشم نیاید اما دیده شده است که شدت سوختگی ناشی از شوینده ها و یا گزهای آنها می تواند به حدی باشد که محل سوختگی تا مدتها باقی بماند .

مطهر در پایان در مورد کودکان و عدم دسترسی آنان به این مواد نیز هشدار داد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۳:۳۰

16 Jan 2020