۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۲۴۳۵

سیاست اسلامی، سیاست انسانی بر پایه دین است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی در شهرکرد :سیاست در کشور ایران از مقوله سیاست های دنیایی نیست ،پشتوانه اسلام در سیاست کشور ما ،آن را به مقوله هدایت سوق داده است نه به مقوله قدرت .
سیاست اسلامی، سیاست انسانی بر پایه دین است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی جانشین ولی فقیه در سپاه کشور،در جمع مسئولان استان، اعضای حلقه های صالحین، هادیان سیاسی و مدیران عقیدتی و نظارت در حوزه های مقاومت گفت: سیاست در اسلام از نوع هدایت شوندگی است و از مقوله قدرت نیست.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) سیاست را در سه طبقه شیطانی، حیوانی و انسانی دسته بندی کرد و گفت: سیاست شیطانی از نوع ماکیاولی و بر پایه حقه و نیرنگ است و در دین اسلام این نوع سیاست مترود است.

صادقی ادامه داد: سیاست حیوانی هرچند به دنبال مکر و حیله نیست اما تنها به بعد مادی انسانها توجه کرده و از بعد معنوی غافل است و در دین اسلام این نوع سیاست هم ناقص است و مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی سپس به سیاست انسانی به عنوان سیاستی که مد نظر جوامع اسلامی است اشاره کرد و گفت :این نوع سیاست با توجه به تمام نیاز های مادی و معنوی انسانها بوده و تمامی جوانب زندگی بشری را در نظر می گیرد و این نوع سیاست مختص انبیا و علمای بیدار جوامع اسلامی است .

صادقی در ادامه گفت: یک هادی سیاسی باید انواع سیاست و جزئیات و ویژگی های هر یک را بشناسد و بر اساس شناخت دقیق کار خود را انجام دهد.

جانشین ولی فقیه در سپاه کشور در پایان رابطه سیاست را با دین رابطه ی جزء با کل دانست و گفت: دین به تمام ابعاد زندگی انسانها اعم از اخلاق، اقتصاد، عبادت، سیاست و ... می پردازد و فلسفه وجود هدایت سیاسی در این است که در سایه اسلام به ترویج سیاست انسانی می‌پردازد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۳:۴۲

4 Feb 2020