۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۲۰۱۰

رسیدگی به 60 پرونده متجاوزين اراضي ملي و منابع طبيعي در شهرستان فارسان

فرماندار شهرستان فارسان گفت:در سال جاری تاکنون با تلاش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی بیش از 60 پرونده تخلف متصرفین و متجاوزین منابع طبیعی تشکیل و جهت رسیدگی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، فیروزاحمدی افزود: پیش بینی می شود این متخلفین ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شوند که تاکنون این متخلفین در مرحله رای قطعی هستند.

فرماندار فارسان ادامه داد: باید با حساسیت بالا در حفظ منابع ملی تلاش کرد چون با نابودی آنها به نسل های آینده خیانت کرده ایم.

وی یادآورشد: وظیفه سازمان منابع طبیعی این است که جلوی متجاوزین به منابع طبیعی را گرفته و با جدیت تمام از این منابع ملی حفاظت کند.

فرماندار اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر ایجاد نهالستانها، توسعه منابع طبیعی و فضاهای سبز، برنامه ها در شهرستان نیز طوری طراحی شود که شاهد رشد و توسعه این بخش درفارسان باشیم.

فرماندار تصریح کرد: وضعیت منابع طبیعی در شهرستان نسبت به قبل بهتر شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحولی چشمگیر در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در حوزه های منابع طبیعی مهم است و باید بصورت علمی به این قضایا پرداخت تا از حالت سنتی خارج شود.

وی اظهار کرد: توسعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی و پیوند بیشتر بین مردم و دستگاه های اجرایی در راستای صیانت از آن باید مورد توجه قرار بگیرد .

وی گفت: نگهداری و صیانت از این نعمات خدادادی در قرآن کریم و روایات اسلامی و قانون اساسی کشورمان نیز به جهت اهمیت منابع طبیعی در شکوفایی و رشد جوامع بشری همواره مورد تاکید قرار گرفته است .

احمدی ارائه راه های آموزشی و استفاده از شیوه های علمی و فرهنگ سازی را بهترین راه حل صیانت از منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا این فرهنگ مهم را در بین مردم ترویج دهند .


وی با بیان اینکه تخریب کنندگان منابع طبیعی بیشترین ضرر را به توسعه ورشد کشور وارد می کنند گفت: همه مردم و مسئولان باید دست بدست هم داده و جلو متجاوزین به عرصه های طبیعی را از راه های قانونی بگیرند .
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۲:۵۷

27 Dec 2019