۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۱۹۴۵
رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا:

شاه کلید نهضت امام خمینی(ره) ولایت پذیری الهی است

شاه کلید نهضت امام خمینی(ره) که همان نهضت انبیا و اولیای الهی است را مدیریت و ولایت الهیه دانست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در همایش عوامل اجرایی ستادهای سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی گفت: امام باوری، امت، اتحاد و انسجام، تقوا و رعایت حدود الهی و بر و خیر رسانی پنج اصل کاربردی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه اندیشه امام خمینی (ره) در راستای اندیشه پیامبر(ص) بود، افزود: نهضت الهی امام خمینی(ره) عظمت پوشالی طاغوت را در هم شکست.

ماندگاری افزود: امسال در حالی در پنجاهمین سال آغاز نهضت امام خمینی(ره) و سی و پنجمین سال انقلاب را جشن می گیریم و وارد سی و ششمین بهار آزادی می شویم که امام خمینی(ره) با شروع نهضت الهی اش در ۱۵ خرداد ۴۲ توانست طاغوت با آن همه عظمت نابود کرده و امروز باعث بیداری مردم در تمام دنیا شود.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: اولین و اصلی ترین پیام نهضت امام(ره) پذیرش ولایت خدا و خروج از ولایت ظاغوت و استکبار است.

ماندگاری با اشاره به اصول پیروزی انقلاب، امام باوری، امت، اتحاد و انسجام، تقوا و رعایت حدود الهی و بر و خیر رسانی را پنج اصل کاربردی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: اندیشه امام خمینی (ره) در راستای اندیشه پیامبر(ص) است.

وی، تحت مدیریت ولایت فقیه قرار گرفتن را باعث شکل گرفتن تعهد و تقوا دانست و گفت: مسئولین اگر به امام باوری اعتقاد داشته باشند و در درجه اول به اصلاح خود بپردازند در جهت مقاصد و رضای الهی قدم بر می دارند.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: حکومت و امامت امام خمینی(ره) بر قلب های مردم است و اندیشه های امام(ره) نیز در این زمان باید بر قلب ها حکومت کند.

ماندگاری با بررسی آسیب شناسی انقلاب گفت: انقلاب ما از بیرون آسیب پذیر نیست بلکه از داخل آسیب پذیر است پس توصیه به خدمتگذاران نظام این است که مسئولین باید هرچه پست و مقامشان بالاتر می رود افتادگی و تواضعشان در برابر مردم بیشتر شود .

استاد حوزه و دانشگاه شعارزدگی را آفت وحدت ملت عنوان کرد و بیان داشت: رمز پیروزی مسلمانان کلمه توحید و توحید کلمه است و کنار گذاشتن سایر سلایق مغایر وحدت و اعتدال در نظام است.

ماندگاری گفت: متاسفانه همانگونه که بعد از رحلت پیامبر(ص) در اصول و سخنان اساسی پیامبر(ص) انحرافاتی به وجود آمد برخی کلید واژه های مورد نظر امام خمینی(ره) را نیز تغییر دادند.

سخنران همایش تبیین ضرورت بزرگداشت دهه فجر افزود: پنج کلید واژه ای که معاندانه تغییر و تحریف یافتند عبارتند از امام در مقابل رهبر، امت در مقابل ملت و شهروند، عدالت در مقابل توسعه و مستکبرین در مقابل قدرتهای جهانی و مستضعفین در مقابل در حال توسعه.

ماندگاری کم رنگ کردن کلید واژه های امام (ره) را توطئه ای از جانب دشمنان برای مقابله با نظام و انقلاب دانست و تاکید کرد: با بازخوانی و ترویج شعاری و عملی اندیشه های امام(ره) باید جلوی این توطئه ها گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد مردم ولایتمدار بام ایران بار دیگر در ۲۲ بهمن ماه با حضور حماسی خود صحنه های زیبایی از حرکت در مسیر الهی را خلق و ثبت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۲:۴۹

1 Jan 2020