۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۱۸۷۳
جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

حل مشکلات اقتصادی بارفع تحریم های توافق ژنو،ساده انگاری محض است

اطمینانی به صداقت غربی‌ها نیست
این ساده‌انگاری است که با رفع تحریم‌ها مشکلات کشور هم برطرف می‎شود بلکه با اصلاح رویکردها و سیاست‌های اقتصادی در داخل و اتکا به بخش تولید و توانمندی‌های ملی و تعامل با دنیا می‎توان بر این مشکلات غلبه کرد.
حل مشکلات اقتصادی بارفع تحریم های توافق ژنو،ساده انگاری محض است
حجت‌الاسلام دکتر جعفری در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: همانطور که همواره امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند، ما به غربی‌های اعتماد نداریم و نمی‎توانیم به برنامه‌ها و تعهدات آن‌ها خوش‎بین باشیم.

وی افزود: این در حالی است که با شکل‌گیری توافقات ژنو عرصه‌ای در سیاست خارجی کشور باز شده است و ما می‎توانیم از این فضا برای اثبات حقانیت خود استفاده کنیم.

جعفری، توافقات ژنو را فرصتی برای راستی‎آزمایی طرفین مذاکره‌کننده دانست و گفت: توافقات ژنو شش ماهه است و بدیهی است که اگر طرفین مذاکره‌کننده در این مدت به تعهدات خود پای‎بند باشند می‎توان امید به تداوم و تاثیرگذاری این توافقات داشت.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه تحریم‌های تحمیل شده بر ایران ظالمانه است، تصریح کرد: در حالی که باید این تحریم‌ها برداشته شود اما نباید امید چندانی به بهبودی اوضاع اقتصادی کشور داشت چراکه برخی از این مشکلات ناشی از داخل و سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها است.

وی افزود: در حالی که ایران در حال عمل به تعهدات خود است اما باید منتظر بود و دید طرف غربی نیز تا چه اندازه به تعهدات خود عمل می‎کند که این موضوع زمان‎بر است.

جعفری تصریح کرد: اطمینانی به صداقت غربی‌ها وجود ندارد و اگر غربی‌ها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند، ما چیزی را از دست نداده و می‎توانیم غنی‎سازی ۲۰ درصدی را از سربگیریم.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۳:۴۳

28 Dec 2019