۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۱۷۱۳
گفتگو با حاج علیقلی علی بیگی،

رزمنده اي كه خودش گمنام ، ولي عكسش آشناست

حاج علیقلی علی بیگی،پیرمرد به ظاهر معروفی است که هنوز در قید حیات است و مردم شهرستان بن از توابع چهارمحال و بختیاری با داشتن این یادگار جنگ تحمیلی به خود می بالند.
رزمنده اي كه خودش گمنام ، ولي عكسش آشناست
رزمنده اي كه عكسش در كشور معروف شد و در مراسم ها و مناسبت هاي مختلف مثل هفته دفاع مقدس و هفته بسيج به صورت بنر در مکان های مختلف استفاده مي شود،ولي كمتر كسي مي داند اهل كجاست وگمنام مانده است، هنوز در قید حیات است و مردم شهرستان بن از توابع چهارمحال و بختیاری با داشتن این یادگار جنگ تحمیلی به خود می بالند.

پيرمرد رزمنده حاج علیقلي علي بيگي بنی (كه مردم او را در زادگاهش به نام «عليقلي همت» مي شناسند) فرزند ميرزاجان متولد ۱۳۱۲ساکن( شهرستان بن) ازتوابع استان چهار محال و بختیاری.

حاج علی قلی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می گوید: بنده طي سه دوره، يكي در سال ۱۳۶۰ عمليات فتح المبين،سال ۱۳۶۲ عمليات خيبر و در سال ۱۳۶۵ عمليات كربلاي پنج در دفاع مقدس حضور داشته است و داري ۲۵ درصد جانبازي هستم.

این یادگار جبهه های حق علیه باطل در مورد تصویر معروفش که بر جلد کتاب های دبستان هم زیاد چاپ شده است ادامه داد: « در عمليات خيبر سال ۶۲ در جزيره مجنون سوار بر قايق بوديم كه يك خبرنگار نيز با ما بود كه اين عكس را از ما گرفت .

وی افزود: تمام رزمندگان در اين عكس از استان چهارمحال و بختياري هستند. رزمنده جواني كه كلاه مشكي بر سر دارد اهل شهرجونقان است و دو نفر رزمنده جوان ديگر اهل شهرك (شهر كيان) و چهارمین نفرشهید فردوسی اهل شهرکرد مي باشند . »

وی خاطرنشان شد: سال ۱۳۷۱ كه امام خامنه ای(دام مد ظله العالی)به استان ما سفر كردند سراغ بنده را گرفته بودند و گفته بودند به اين رزمنده بگوييد بيايد پيش من ، من هم به حضور او رفتم وقتي من در كنار ايشان بودم از ما خيلي عكس گرفتند .كه يك نمونه از آن عكسها را خودم داشتم كه چند سال پيش به يكي از اقوام كه در اصفهان ساكن هست دادم.»


حاج علیقلی مي گويد: سفر حج عمره مشرف شده است ولي خيلي دوست دارد سفر حج تمتع برود و چند سال هم هست كه نام نويسي كرده است و تا حالا چندين بار هم اسمش در آمده است ولي به علت مشكل جسمي و كهولت سن به او اجازه سفر به حج تمتع را نمي دهند كه اين آرزو همچنان در دل او مانده است.

وی بیان داشت: حاج نظرعلي نادري بني (حاج نادر) پدرشهيد غلامعلي نادري بني كه ايشان هم اهل شهرستان بن و فعالان فرهنگي این شهر كه چند سال پيش به رحمت ايزدي پيوستند بارها می گفتند" متأسفانه در موزه دفاع مقدس تهران اين عكس را بزرگ قاب كرده اند و نام اين پيرمرد رزمنده را نوشته اند "رزمنده اردبيلي". چون در جبهه به زبان تركي صحبت مي كرده به اشتباه فكر مي كنند اين رزمنده از خطه اردبيل است.

 اين رزمنده از ديار شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي است که
با مراجعه به موزه دفاع مقدس تهران، عكس معروف اين رزمنده که ظاهرا نامش اشتباه درج شده و همچنین دیگر رزمندگان استان قابل مشاهده است.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جعفرنادري
سلام
از همكاري و زحمات شما صميمانه سپاسگزارم
طاهری
اطلاعات مفیدی بود از زحمات شما سپاس گذاریم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۷:۰۰

28 Dec 2019