۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۱۶۰۲

چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار در شهرکرد افتتاح شد

چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار امروز با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و هنرمندان در محل سینما بهمن شهرکرد افتتاح شد.
چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار در شهرکرد افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز، استاد دانشگاه شهرکرد صبح امروز در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم عمار اظهار کرد: معروفیت عمار نه به سبب اینکه فرزند شهید صدر اسلام است بلکه به سبب زمان شناسی و امام شناسی زمان خود است.

احمدرضا بسیج افزود: عمار به واسطه شناخت عمیقی که از زمان و دوران خود داشت توانست حق را از باطل به خوبی تشخیص دهد و امام زمان خود را درک کند و از این طریق نقش روشنگری خود را ایفا کرد.

وی بر ضرورت الگوگیری هنرمندان از عمار تاکید کرد و گفت: هر هنرمند و یا به عبارت دیگر هر انسان آزاده در هر قشری می‎تواند عمار زمان خود باشد و با فعالیت‌ها و عمل خود از ارزش‌های اسلام را حراست کند.

استاد دانشگاه شهرکرد با دسته‎بندی دو نوع هنر دینی و غیر دینی، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره با دو خط فکری جداگانه مواجه بوده‌ایم، یکی جبهه توحیدی و دیگری جبهه شیطانی و غیردینی که هنرمندان ما باید بتوانند این دو جریان را به خوبی تشخیص دهند تا در جبهه الهی قرار گیرند.

بسیج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بر ضرورت هوشیاری هنرمندان در برابر خطر روشنفکری در جامعه تاکید کرد و افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید گفت که روشنفکری از همان ابتدا بیمار بوده و یا به سمت غرب و یا شرق گرایش داشته و هنرمندان و فعالان این عرصه باید نسبت به این موضوع آگاه و هوشیار باشند.

وی، خودسازی و خودشناسی را از مهمترین راهکارهای مصون ماندن از خطر روشنفکری در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر هنرمندان به جایگاه و نقش تاثیرگذار خود در جامعه به خوبی واقف باشند می‏‌توانند در برابر خطرات و فتنه‌هایی که از این ناحیه آن‌ها را تهدید می‎کند در امان باشند.

بسیج اظهار کرد: هنرمندان می‏‌توانند با فعالیت در جشنواره‌هایی از جمله جشنواره فیلم عمار رسالت واقعی خود را به عنوان یک هنرمندان دین‌مدار شیعه به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار با دو جبهه مخالف داخلی و خارجی روبرو است، گفت: جهان غرب و روشنفکران همیشه طلبکار داخلی، دو جبهه مقابل جشنواره عمار هستند.

استاد دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: این جشنواره تاکنون از تاثیرگذاری خوبی برخوردار بوده و حتی می‎تواند جای جشنواره افق نو را هم بگیرد و امید می‎رود این جشنواره بتواند در سال‌های آینده ببیش از پیش جایگاه خود را در استان‌ها پیدا کند و با استقبال خوب و گسترده مردم و هنرمندان روبرو شود.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۱:۵۵

27 Dec 2019