۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۱۵۹۷
اندر حکایات حمل و نقل فریزری؛

اتوبوس هایی به مانند فریزر در زمستان شهرکرد

به مسافران که نگاه می کردی، همگی در لاک شال ها و کلاه های خود فرو رفته بودند تا شاید کمی جلوی سیلی محکم سرما را به صورت های خود بگیرند.
اتوبوس هایی به مانند فریزر در زمستان شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز، شهرکرد بام ایران، مرکز استان چهارمحال و بختیاری و یکی از سردترین نقاط کشور است که در فصل زمستان جزء سردترین نقاط کشور همه روزه از اخبار اعلام می شود.

این روزها با بارش سنگین برف یخبندان خیابان ها و معابر مشکلاتی را برای عبور و مرور شهروندان شهرکردی ایجاد کرده است.


آموزش و پرورش از جمله اداراتی است که برای رفاه حال دانش آموزان کمی با تاخیر کلاس های درس مدرسه ها را برگزار می کند که مشکلات دانش آموزان تا حدی قابل تحمل کرده است، ولی سهم دانشجویان، کارگران و کارمندان از این سرمای استخوان خرد کن و یخبندان جاده ها کجا رفته است؟ چه تدبیری برای سالم رسیدن و به حداقل رساندن خطرات صبح یخبندان زمستانی آنها اندیشیده است؟


دانشجویانی که برنامه امتحانی آنان تغییر نمی کند و باید راس ساعت مقرر که معمولا ساعت ۸ صبح است بیشتر از شهرهای همجوار به شهرکرد می آیند، با چه شرایطی باید این راه را طی کنند تا اینکه  با تاخیر به جلسه امتحان نرسند...؟


از دیگر معضلات فصل زمستان شهرکرد را می توان اتوبوس های سازمان حمل و نقل دانست که بعضی از آنها از سیستم گرمایشی مناسب برخوردار نیستند ولی در آمار و ارقام مسئولین به اتوبوس های پیشرفته مدل پیشرو دیزل و ۴۵۷O گازسوز صفر کیلومتر در خطوط سطح شهر برای ارائه خدمات به شهروندان اشاره می کنند.

برای مثال یکی از این مسیرها اتوبوس ترمینال آزادی – گودال چشمه می باشد که راننده بیچاره برای هر مسافری که سوار و پیاده می شد به دلیل بردت و سرما، بایستی خودش درب اتوبوس را با دست مشایعت کند تا باز و بسته شود .

برخی هم، که سیستم گرمایشی، اصلا نداشته اند و در پاسخ به اعتراض شهروندان رانندگان هم را جدای از آنان نمی دانست. به مسافران که نگاه می کردی همگی را در لاک شال ها و کلاه های خود فرو رفته بودند تا شاید کمی جلوی سیلی محکم سرما را به صورت های خود بگیرند تا اینکه شیرینی بارش برف را با تلخی سرماخوردگی عوض نکنند.

امید می رود، مسئولان دانشگاه ها در فصل زمستان از قبل از شروع فصل با برنامه ریزی به استقبال برف و سرما بروند مثلا ساعت شروع برنامه امتحانی را از ساعت ۹ یا ۱۰ صبح قرار دهند.

برای کارمندان و کارگران هم اگر در این یک ماه و اندی سوز و سرما، یک ساعت کار را دور تر شروع کردن، خیلی لطمه ای به کار و امور آنها وارد نمی شود زیرا در ساعات اول اداری، ارباب رجوع زیادی به آنها مراجعه نمی کند.
همانند ماه رمضان که کمی دیرتر شروع می کنند، و اگر این برنامه ریزی قبل از شروع فصل زمستان بصورت جامع اطلاع رسانی شود دیگر معضلی بوجود نخواهد آمد، برای یک ساعت دیرکرد هم مدیران می توانند یا از سهمیه مرخصی ماهانه کارمند کم کنند و یا یک ساعت دیرتر کار را تعطیل نمایند.
انتهای خبر/ح
مرجع : منطقه آزاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۸:۵۸

26 Dec 2019