۰
plusresetminus
سرپرست فرمانداری شهرستان اردل گفت:شهرستان اردل قطب بافندگی در استان است و مهمترین اولیت کاری برای پیشرفت این فعالیت تشکیل تعاونی های خانگی می باشد.
شهرستان اردل قطب بافندگی استان/ نبود جاده های دسترسی مهمترين مشكل گردشگری این منطقه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار هفت چشمه، سبزرواری پیش از ظهرامروز در جلسه كارگروه اشتغال صنايع دستی اظهار کرد: شهرستان اردل قطب بافندگی در زمينه گليم بافی در استان است.

وی افزود: با توجه به پتانسيل ها و ظرفيت های موجود شهرستان در حوزه صنايع دستی تشكيل تعاونی های خانگی از مهمترين خواسته های مردم اين شهرستان می باشد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به ظرفيت های طبيعی موجود، نبود امكانات رفاهی و جاده های دسترسی از مهمترين مشكلات حوزه گردشگری شهرستان اردل است.

در ادامه این نشست، رئيسی معاون صنايع دستی اداره‌كل ميراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ درصد حق بيمه هنرمندان توسط دولت و ۲۰ درصد بقيه توسط هنرمندان پرداخت می‎شود كه اين مورد را منوط به داير بودن كارگاه‌های صنايع دستی برشمرد.

رئيسی، عدم ورود صنايع دستی در زندگی روزمره را مهمترين ضعف مردم شهرستان اردل در حوزه صنايع دستی دانست و افزود: با تاسيس تعاونی‌های صنايع دستی می توان اين نقيصه را جبران کرد.

در پایان نیز، احمدی نماينده ميراث فرهنگی در شهرستان اردل نبود ساختمان مستقل و وجود مشكلات اجتماعی در مراكز تفريحی را مهمترين مشكلات حوزه گردشگری برشمرد.

سرداب رستم آباد، باغ رستم، چشمه مولاي آليكوه، جنگل های سياحتی هلن، درياچه سد كارون ۴ و وجود برد گوری‌ها از مهمترين جاذبه گردشگری شهرستان اردل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۰:۱۹

6 Jan 2020