۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۱۴۰۹

وقف میراثی آسمانی برای ماندگاری و جاودانگی انسان است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: وقف حیات واقعی انسان و تداوم و ماندگاری همیشگی او را فراهم می کند و ذخیره ای است اخروی.
وقف میراثی آسمانی برای ماندگاری و جاودانگی انسان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر حجت الاسلام و المسلمین نکونام در دیدار با متولیان وقف استان ضمن بزرگداشت حماسه نهم دی نه دی را حماسه ای مردمی همپای ۲۲ بهمن دانست.

وی افزود: مردم با بصیرت زوایای فتنه ۸۸ را درک کردند و حماسه ای انقلابی خلق کردند و ثابت کردند که در ایران جایی برای بروز کودتاهای مخملی و رنگی وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد گفت: پایه حکومت و نظام ایران قوی و مستحکم است چرا که اعتقاد به نظام و انقلاب ریشه در اعماق وجود تک تک مردم ولایت مدار ایران دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ۹ دی را روز ناامید شدن دشمنان و فتنه گران داخلی و خارجی دانست و اذعان کرد: باید حق نه دی ادا شود و بی توجهی به قضایای نه دی جفایی در حق انقلاب و امام و شهداست.

وی با اشاره به هفته وقف، وقف را به عنوان یکی از برنامه های زیبای مکاتب آسمانی دانست که مورد تاکید همه انبیا و ادیان است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: وقف حیات واقعی انسان و تداوم و ماندگاری همیشگی او را فراهم می کند و ذخیره ای است اخروی.

وی از وقف به عنوان ذخیره ای جاودان بعد از حیات ظاهری دنیا و پشتوانه ای برای قبر و قیامت یاد کرد و گفت: وقف تنها در مال نیست بلکه در فکر و تمام کارهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی که زمینه ماندگاری را فراهم می کند جریان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: متولیان امر وقف بار سنگینی را بر دوش دارند و باید زمینه ماندگاری وقف را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: متولیان باید با ظرافت و تدبیر و تعامل و کارهای فرهنگی و ارشاد و تبلیغ از موقوفات صیانت کنند و فرهنگ وقف را ترویج کنند.

وی یکی از عمده تریسن کارهای اوقاف در کشور را اعتماد و اطمینان سازی دانست و گفت: آثار و برکات وقف در جامعه باید تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به آفات تجاوز به وقف بیان داشت: تجاوز به وقف و ضایع کردن حد وقف و اموال موقوفه برکت را از زندگی انسان می برد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۳:۳۶

9 Jan 2020