۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۱۳۶۳

فتنه 88 محصول طراحی خارجی با بازی مهره های فریب خورده داخلی

دشمن با استفاده از مهره های فریب خورده داخل طرح پیچیده ای را در فتنه ۸۸ دنبال می کرد که به بیان رهبر معظم انقلاب حتی اشغال کشور را نیز در دستور کار داشت.
فتنه 88 محصول طراحی خارجی با بازی مهره های فریب خورده داخلی
به گزارش جهانبین به نقل از بام ایران خبر، حضور میلیونی و زمان شناسانه مردم مسلمان ایران در تظاهرات نه دی سال ۱۳۸۸ که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی نظیر بود برای همیشه خود را به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ کشورمان به ثبت رساند. این ماندگاری در گرو گره خوردن به عمق اگاهی و باور مردم است که بدون تردید در سایه تبیین واقعیت حادثه در زمینه های محیطی شکل گیری آن حاصل می شود.

فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ یکی از مهم ترین چالش های سیاسی اجتماعی نظام در نیمه دوم دهه ۸۰ شمسی بود که طی آن چند نفر از شخصیت های سیاسی که سابقه انقلابی نیز داشتند به تقابل صریح با قانون اساسی جمهوری اسلامی برخاستند و با طرح ادعاهای غیر قانونی جهت بسیج هواداران خود علیه نظام اقدام کردند.

از دیدگاه مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی بود که حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال قبل آن را آماده کرده بودند معظم له در این باره می فرماید: من در همین فتنه ۸۸ به بعضی دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم حداقل از ۱۰ سال پانزده سال قبل از آن برنامه ریزی وجود داشت(۸۹/۸/۴)

فتنه ۸۸ محصول طراحی خارجی

فتنه ۸۸ که با اعتراض دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه انتخابات و عدم تمکین آنها در مقابل قانون آعاز شد و ادامه یافت رخدادی بود که نمی توان آن را نتیجه منطقی فرآیندهای سیاسی داخل تلقی کرد. درست است که ۱۳ میلیون رای پشت سر موسوی و کروبی به عنوان رهبران اصلی فتنه وجود داشت و این عده خواهان تغییر وضع موجود بودند اما رخدادهای بعدی نشان داد که اکثریت قاطع هواداران موسوی تغییر را تا حد پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد و روی کارآمدن رئیس جمهوری جدید آن هم از طریق قانونی دنبال می کردند نه تغییر به معنای فشار بر نظام و واداشتن آن به دادن امتیاز و شاید تحول بنیادین آن.

هواداران موسوی و کروبی خیلی زود از رفتارهای غیرقانونی این دو فاصله گرفتند و به روشنگری های مقام معظم رهبری پاسخ مثبت دادند. بنابراین فتنه ۸۸ برنامه ای بود که از خارج دیکته شده بود در حالی که زمینه لازم را در داخل کشور نداشت به همین جهت رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ۸۹ در دیدار مردم قم فتنه ۸۸ را یک طراحی خارجی دانست که دشمن در پشت صحنه برای آن محاسبات دقیقی را انجام داده و سران فتنه را به وسط میدان هل داده بود که البته این افراد می بایست زود از این اقدامنات دست می کشیدند.

دشمن با استفاده از مهره های فریب خورده داخل طرح پیچیده ای را در فتنه ۸۸ دنبال می کرد که به بیان رهبر معظم انقلاب حتی اشغال کشور را نیز در دستور کار داشت. ایشان در این باره می فرمایند :فتنه نتنه بزرگی بود من بهخ شما عرض می کنم چند سالی که بگذرد آن وقت قلم های بسته شده آگاهان بین المللی روان خواهد شد باز خواهد شد خواهند نوشت. ممکن است من آن روز نباشم اما شماها هستید خواهید شنید خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال ۸۸ بود. این فتنه خیلی چیز مهمی بود قصدشان خیلی قصد عجیب و غریبی بود در واقع می خواستند ایران را تسخیر کنند این هایی که عامل فتنه بودند توی خیابان یا بعضی از سخنگویان شان اغلب ندانسته وارد این میدان شده بودند اما دست هایی این ها را هدایت می کردنمی فهمیدند.(۸۹/۸/۱۲)

چنین فتنه عظیمی با مدیریت و روشنگری های رهبر معظم انقلاب و راهپیمایی های گسترده مردم در دفاع از جمهوری اسلامی خنثی شد و نه تنها کشور آسیبی ندید بلکه رهبر معظم انقلاب در سفر آبان ۸۹ به قم فرمودند فتنه ۸۸ کشور را در برابر میکروبهای سیاسی واکسینه کرد.

آنچه بیش از هر چیزی فتنه ۸۸ را از سطح یک تهدید ملی خارج کرد و آن را در یک مهندسی معکوس به ابزار تامین امنیت کشور تبدیل کرد بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری بود که به دنبال خود بسیج ملی را جهت دفاع از آرمانهای نظام برانگیخت. رهبر معظم انقلاب از روزهای آغاز فتنه ۸۸ تا کنون در سخنرانی های متعدد به روشنگری در این زمینه پرداخته اند و با وجود گذشت ۴ سال از این موضوع همچنان ابعاد و زوایای فتنه ۸۸ را بازخوانی کرده و درس های آن را به مخاطبان یادآور می شوند. ایشان در بیانات اخیر خود در اجتماع پنجاه هزار نفری بسیجیان (۹۲/۸/۲۹) از زاویه نقش امریکا در فتنه ۸۸ این موضوع را یادآوری کردند.

فتنه ۸۸ یکی از پیشرفته ترین طرح های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی بود به عبارت دیر فتنه ۸۸ الگوی نسبتاً جامعی از چگونگی ترکیب آخرین ایده ها برنامه ها و شیوه های دشمن جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران بود که بازخوانی مکرر آن و بررسی عناصر و عوامل دخیل در آن می تواند بصیرت مردم و نخبگان را برای مواجهه با آخرین شیوه های براندازی نظام افزایش دهد.

صالحی فر- کارشناس مسائل سیاسی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۶:۳۱

23 Jan 2020