۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۱۱۲۸۲

حضرت زینب(س) عهده دار انتقال فرهنگ عظیم عاشورا بود

استاد حوزه علمیه گفت: روشنگری های حضرت زینب (س) احیاگر حادثه عظیم عاشورا و تبیین گر اهداف قیام کربلا است.
به گزارش جهانبین به نقل از بام ایران خبر زهرا کاظمی در آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) که با حضور خواهران حوزه های مقاومت شهرکرد برگزار شد با تشریح ورود اهل بیت به شام و بارگاه یزید و توصیف فضای حاکم بر آن زمان حضرت زینب(س) را احیاگر فرهنگ عاشورا دانست.

کاظمی گفت: نیمی از رسالت عاشورا در صحنه کربلا و با تدبیر امام حسین(ع) و یاران باوفایش به ثمر نشست و نیمی دیگر از آن به عهده بازماندگان کربلا بود که حضرت زینب(س) با روشنگری و رهنمون های خویش این رسالت را به سرانجام رساند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و ارزشمند حضرت زینب (س) در حادثه عاشورا بیان داشت: آن حضرت دو نقش پیش برد اهداف کربلا و روشنگری و حفاظت از جان امام(ره) و ولایت مداری را به خوبی ایفا کرد.

کاظمی معرفی اهل بیت و اصالت اسرا و بیان شخصیت متعالی شهدای کربلا و خصوصاً امام حسین(ع)، تحقیر و خوار کردن اشخاص برجسته حکومت به خصوص ابن زیاد و یزید، رو کردن حقارتهای روحی و نسبی یزید و پیروانش برای مردم، پیش بینی اوضاع ظالمین و بیان آینده درخشان مظلومین، استناد به آیات و سنت حضرت رسول اکرم(ص) و یادآوری مردم نسبت به مسائل فراموش شده را از جمله مضامین و مبانی خطبه حضرت زینب عنوان کرد.

وی حضرت زینب را الگوی کاملی از زن با عفاف و با حجاب و تاثیر گذار اجتماعی دانست و گفت: عفاف و حجاب یک مسئله اصلی برای بعد شخصیتی زن است.

کاظمی با اشاره به فرا رسیدن نهم دی و هفته بصیرت بیان داشت: حضرت زینب(س) با ولایت پذیری و بصیرت و هوشیاری راه خروج از فتنه را به همگان آموخت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۰:۴۸

9 Jan 2020