۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۱۲۱۰
در اربعین حسینی

مردم چهارمحال و بختیاری سوگوار اربعین حسینی هستند

مردم چهارمحال و بختیاری در ابعین حسینی با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم سوگواری برگزار کردند.
مردم چهارمحال و بختیاری سوگوار اربعین حسینی هستند
به گزارش جهانبین نیوز، مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری در حاشه راسم اربعین حسینی اظهار کرد: مراسم عزاداری ابا عبدالله‌الحسین و یارانش ساعت ۱۰صبح با حضور هیئت‌های عزاداری،قشرهای مختلف مردم و مداحان اهل‌بیت(ع) در امامزادگان استان آغاز شده و همچنین ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی افزود: سخنرانی، نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرائی و قرائت دعای اربعین قبل از نماز ظهر و عصر روز اربعین، و برپایی نماز ظهر و عصر در حرم امامزادگان از برنامه‌های این مراسم بود.

وی از اعزام ۴۰ مبلغ به مناطق محروم استان برای برگزاری دهه آخر صفر خبر داد وگفت: دراین دهه خیمه‌های معرفت نیز در بقاع متبرکه و موقوفات استان برپا می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: از این تعداد ۳۰مبلغ اعزامی از قم و ۱۰ مبلغ از استان است که برای برپایی و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و امام رضا(ع) و راه‌اندازی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به این مناطق اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخریه چهارمحال و بختیاری افزود: در این دهه نمایشگاه بصیرت عاشورایی در بقاع و مساجد استان برپا و در دو موقوفه حسینیه امامیه شهرکرد و مسجد موقوفه حاج سلیمان بروجن نیز ده شب مراسم سوگواری دهه آخر صفر برگزار می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری دهه آخر صفر در ۲۵ امامزاده استان از جمله امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد سید بهاء الدین محمد(ع) شیخ شبان، محمد اکبر دستگرد در کیار، عزیز‌الله شهرکیان، امامزاده حمزه ابن علی و علی ابن احمد در بروجن، امامزاده شاه البرز در روستای آلیکوه در شهرستان اردل و امامزاده محمد علی منجر مویی در لردگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۲:۵۳

27 Dec 2019