۲
۳۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۱۰۵۸
قابل توجه مسئولین استان اصفهان:

پاسخ جهانبین به توهین استاندار اصفهان به مردم خوزستان وچهارمحال وبختیاری

درخبری که امروز۲۴آذر۹۲درسایت خبری تحلیلی دانا آمده :استاندار اصفهان آقای زرگرپورضمن توهین به خوزستانی ها و انتقاد از تجمع مردم خوزستان در حمایت از انتقال آب کارون گفت: با تجمع در کنار زاینده رود موافق نیستم چون معتقدم بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم اصفهان بالاتر از مردم خوزستان و چهارمحال است.
پاسخ جهانبین به توهین استاندار اصفهان به مردم خوزستان وچهارمحال وبختیاری


به گزارش جهانبین نیوز، لازم دانستیم برای روشن شدن موضوع به پیشینه اقدامات افراطی چندی پیش استان اصفهان در موضوع آب بپردازیم تا شاید آقای استاندار برای توهین به مردمی ولایت مدار، باصداقت، خونگرم، مردم دوست، صمیمی ومنطقی که سابقه ای تاریخی وتمدن دیرینه آنها حکایت ازتصدیق این موضوع رادارد، قدری تأمل فرمایند.

در این گزارش قصد توهین به مردم شریف اصفهان رانداریم ولی بد نیست بدانیم در خصوص همین موضوع آب این مردم چهارمحال وبختیاری هستند که سالهای سال درکمترین امکانات رفاهی بابارش برف چند متری وسرمای آن چنانی درگیر هستند درصورتی که خود کمترین بهره را از این نعمت خدادادی برده اند، اما خوی زیاده خواهی مسئولان استان همجورا به این هم بسنده نکرده وبا حفر تونل های غیر قانونی وغیر کارشناسی سعی در خشکاندن حداقل آب موجود این استان که بهره برداری از آن بستگی تام به "حیات وممات" مردم بانجابت استان چهارمحال وبختیاری دارد را دارند. این درحالی است که تا این حد به خود اجازه می دهند به شعور این مردم نجیب توهین روا دارند.

درادامه برای روشن تر شدن موضوع بهتر است استاندار محترم استان اصفهان به سابقه نه چندان دور حرکات افراطی مانند: حضور با تراکتور درشهر دراعتراض به موضوع آب وقطع آب شرب مردم یزد نگاه ویژه ای داشته باشند ومنطقی بودن وبالاتر بودن بلوغ سیاسی واجتماعی مردم اصفهان را محک زده ودر اولین فرصت از مردم نجیب استان خوزستان وچهارمحال وبختیاری در یک تریبون رسمی عذرخواهی نمایند.

اشاره به سابقه برخی حرکات گذشته:
کشاورزان منطقه خوراسگان در شرق اصفهان، به اصطلاح در اعتراض به قطع حق آب کشاورزی این مناطق از زاینده‌رود، در اقدامی خودسرانه در روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱، لوله انتقال آب از اصفهان به یزد را شکستند. این در حالیست که مردم یزد پس از این اقدام با جیره بندی جدی آب مواجه شده اند بطوریکه آب آشامیدنی خود را از تانکرهای آب نصب شده در میادین شهر تهیه می‌کنند. گفتنی است استان یزد که در حال حاضر با کمبود آب شرب شیرین روبروست اکنون تبدیل به بازار خوبی برای فروشندگان آب معدنی شده است.


به گزارش مهر: پیش از این کشاورزان شرق اصفهان در ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در اعتراض به قطع آبی که به زمین‌های آن‌ها تعلق داشت و انتقال آب زاینده رود به کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و همچنین به استان‌های یزد، قم، کاشان با تراکتورهای حود این‌گونه اعتراض کرده بودند.



به گزارش خبرگزاری‌ها، کشاورزان اصفهانی پس از چندبار تجمع اعتراضی در یک ماه گذشته، سرانجام در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ با تجمع در منطقه زیار اصفهان لوله انتقال آب به استان یزد را شکستند و مانع انتقال آب به استان یزد شدند.


به گزارش جام جم و به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه فقط ۴ درصد از آب پشت سد زاینده رود به استان یزد منتقل می شده، میزان خسارات وارده به تاسیسات و خط لوله انتقال آب به یزد ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است.



وی در تشریح این حادثه اظهار كرد: جمعه گذشته تعدادی از مردم مناطق سیان، قارنه و اژیه در استان اصفهان به وسیله تجهیزاتی از قبیل تراكتور، لودر، بیل مكانیكی و سیم بكسل با هجوم به مسیر لوله انتقال آب به یزد، اقدام به تخریب این خط كردند. البته مراتب قبل از تخریب تاسیسات این مناطق به اطلاع مراجع انتظامی رسانده شد، ولی به دلیل جمعیت زیاد معترضان پنج نقطه تاسیسات انتقال آب به یزد آسیب دید.

غفوری ادامه داد: در این حادثه در منطقه قارنه معترضان تعدادی از حوضچه‌های مسیر، ساختمان نگهبانی و تاسیسات كنترل و تابلوهای برق را تخریب و شیشه‌های ساختمان را شكستند. به دنبال وقوع این حادثه، موضوع در كمیته بحران استان مطرح و در مذاكره با مسئولان و مقامات سیاسی استان اصفهان قرار شد تا امنیت منطقه برقرار شود، ولی باز هم معترضان به ایستگاه چهارم حمله كردند و این ایستگاه را به آتش كشیدند.



به گزارش ایلنا: محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با هشدار نسبت به ادامه قطعی آب از اصفهان به استان یزد، گفت: "خوراک مجتمع عظیم فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از معادن یزد تامین می شود. آیا خوب است استان یزد دست به اقدام مشابه بزند؟"

به گزارش جام‌ جم: روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار متر مکعب آب زاینده‌رود به استان یزد منتقل می‌شود. مسئولان وزارت نیرو می‌گویند این آب برای تامین آب شرب مردم یزد استفاده می‌شود که کمبود آب شیرین دارد اما مردم اصفهان معتقدند این آب برای مصارف صنعتی به یزد منتقل می‌شود.




تجمع کشاورزان اصفهانی با تراکتور در اعتراض به قطع آب
و جهت تخریب لوله های آبرسانی به استان یزد
























پس از حمله کشاورزان اصفهان به خط لوله انتقال آب به یزد، روز شنبه ۵ اسفند رئيس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان اعلام کرد که جلسات متعددی ميان مسئولان و نمايندگان کشاورزان اصفهان برگزار شده و قرار شده تا اواخر فروردین ۱۳۹۲ آب در زایند‌ه‌رود جاری شده و حق آب برای کشت بهاره به کشاورزان داده شود.

به گزارش تابناک: در شرایطی که اخبار رسیده حکایت از بروز درگیری بین کشاورزان شرق اصفهان در ورزنه با نیروهای انتظامی استان داشته و حتی ماجرا در نقل قول های مختلف از ضرب و شتم هم فراتر می رود، مسئولان امر هنوز واکنشی نشان نداده و موضعی منطقی را اتخاذ نکرده اند.

روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند، فیلم‌های متعددی بر روی سایت یوتیوب منتشر شد که به آتش کشیده شدن چندین اتوبوس و پرتاب سنگ به سمت اتوبوس‌ها را نشان می‌داد. در توضیح این فیلم‌ها گفته می‌شد که صحنه‌هایی از اعتراض کشاورزان اصفهانی است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ارش
با سلام خدمت شما دیشب اینجانب با خواندن صحبتهای استاندار اصفهان بر روی پایگاه فرارو سریعا با بخش خبری صدا وسیمای استان تماس گرفتم و خواستار واکنش به این توهین شدم امروز صبح متوجه شدم سایت فرارو خبر را از روی سایت برداشته از شما که این واکنش را در برابر این توهین نشان دادید کمال تقدیر وتشکر را به عمل می اورم موفق باشید
جعفرنادري
سلام
كاش استاندار اصفهان اين پست شما را حتما مشاهده مي كردند
محمد
استاندار وقت کنه کارای خودش رو انجام بده خیلیه،پست خوندن پیشکشش
خوزستانی
استاندار نا محترم و نژادپرست استان کثیف اصفهان اصلاً سواد خواندن این پستها را ندارد و گر نه با کمی مطالعه می فهمید که فرهنگ مردم استانهای خوزستان و چهار محال کجا و اصفهانیهای نژاد پرست کجا
حامد
از طریق نظر دادن شما مشخصه که چه آدم...ی هستی...
خوزستانی
با سلام به نظر من استاندار نا محترم استان نا لایق اصفهان قبل از توهین به مردم خوزستان و چهار محال به خودش توهین کرده و نشان داده که از چه سطح پایینی از سواد فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.چرا که با کمی مطالعه می فهمید که فرهنگ غنی مردم خوزستان کجا و فرهنگ نژاد پرست گونه مردم اصفهان کجا . به راستی که این آقای بیسواد چگونه معاون وزیر در دولت قبلی و استاندار در دولت فعلی شدند.!!!!!! جز با ؟؟؟؟
خوزستانی
با سلام به نظر من آقای روحانی قبل از اینکه این استاندار نا محترم که بی تدبیر حرف می زند آبروی دولت تدبیر و امید را نبرده عوض کند . که با این کار هم از مردم خوزستان دلجویی کند و هم امور دولتش بهتر بچرخد.
علي
آقاي استاندار با اين بيانت،متأسفم برا مردم اصفهان كه در منصب استاندار آنها هستي. آبروي مردم استانت را حفظ كن. سرداران شهيد خوزستان را فراموش نكن. تاريخ را مطالعه كن، منطق وفلسفه بياموز تا درست حرف بزني. عقلانيت را فراموش نكن.
امیر حسین
با تشکر از پاسخ به جا و منطقی تان به این استاندار نا محترم
اصفهاني
ما اصفهانيا اصلا اين حرف ها رو قبول نداريم و با شما توي يه جبهه ايم
اينم نمونه اش
http://rooyeshnews.com/headlines/58-politics/61390-3920925114541.html
رها
واقعا اگر تمام مردم جامعه من اینگونه با کسی که بقیه توهین میکنه برخورد میکردند بدون هیچ تعصبی زیرا ما به بهای انسان بودن مان زندگی میکنیم نه خوزستانی یا اصفهانی بودنمان. واقعا ازت ممنونم . مرسی شهروند اقا یا خانم اصفهانی. هم در نزد خدا یک رنگ یم .
یه خوزستانی
واقعا ؟
مجید
آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
آقای استاندار
در دیزی بازه ......
یزد
من به عنوان یک یزدی از مردم استان چهارمحال و بختیاری می خواهم جلوی زیاده خواهی اصفهان را بگیرند. وگرنه تا دو سال دیگر باید مردم چهارمحال و خوزستان و یزد از نبود آب شرب بمیرند تا چرخ کارخانجات اصفهان بچرخد و کشاورزان اصفهانی در بیابان برنج بکارند و زیبایی اصفهان هم با جاری شدن آب، حفظ شود.
بی فرهنگی و زیاده خواهی و دروغگویی اصفهان، زبانزد خاص و عام در سراسر کشور می باشد.
عباس
و ما از شما مردم یزد ناراحت هسیم که در برابر این حرکت نابخشودنی مردم اصفهان هیچ کاری نکردید....
شهروند
آقاي استاندار ،همين مردم ولايتمدار خوزستان بودند كه در مقابل تهاجم دشمن ايستادندو به رهبرشون لبيك گفتند ، قطعاً با يد از اين مردم شهيد پرور عذر خواهي كنيد،
پس از اینکه شورای تأمین استان اصفهان اعلام نمود قادر به تأمین امنیت خط لوله نیست، سپاه یزد داخل خاک اصفهان نیرو پیاده کرد و پس از هشدارهای مکرر به خرابکاران و عدم توجه آنها با قاطعیت با شلیک مستقیم گلوله های پلاستیکی اوضاع را آرام نمود و برگشت. سپاه چهارمحال هم اگر اصفهانی ها به زیاده خواهی خود ادامه دهند باید وارد عمل شود.
MIAD
سلام به همه دوستان
من یه خوزستانیم.....باس خدمت استان دار عارض بشم که اسم اصفهان و اصفهانی رو خراب کردی
ا
خوزستانی
شما اگه شعور اجتماعی داشتید، اگه فکر و اندیشه داشتید کمی حرفتان را مزه مزه میکردید سپس بر زبان نامبارک جاری می ساختید. شما به مردمی توهین کردید که جوانهای خود را برای دفاع از اسلام و ولایت تقدیم کردند، به مردم استانی توهین کردید که قلب تپنده اقتصاد مملکت است، استان زرخیزی که بی منت آب، برق، محصولات کشاورزی و ... را به هموطنان عزیز پیش کش میکند. خوزستانی ها در خواب غفلت نیستند که افرادی چون شما بخواهد کارون را بخشکاند تا زاینده رود زنده بماند. توصیه میکنم هرچه سریعتر معذرت خواهی کنید. مردم اصفهان بابت همچین استانداری به شما تسلیت عرض میکنم.برای وزیر کشور هم متاسفم که در انتخاب استانداران دقت و صلاحیت به خرج ندادند.
رها
سلام دوستان واقعا متاسفم واسه جامعه ای که زمانی ادعای فرهنگ تو کل دنیا داشت الان باید بخاطر همچین مسائلی شعور هموطنش رو ببره زیر سوال اونم بخاطر حقی که بجا نیست و ما بعنوان یک ایرانی و خوزستانی از ریس جمهور خواهان دفاع از حقوق مان هستیم . و زمانی سکوت میکنیم که حقی پایمال نشه. اقای روحانی لطفا به فکر جامعه باشید رهبر معظم، لطفا به فکر جامعه باشید . مخصوصا جامعه ی خوزستان که در فقری دست و پا میزنه که حقش نیست. به امید به دولت تدبیر وامید و همیاری رهبری. نگذارید مردم حضورشون کم رنگ بشه بخاطر این ناحقی ها.
حامد
کشاورزای اصفهان پس از چندین سال که کارد به استخونشون رسیده بودو تو بدبختی افتاده بودن دست به این حرکت زدن نه همه اقشار اصفهان ولی همه اقشار خوزستان به خاطر آبی که ندادن چندین بار زنجیره انسانی تشکیل دادن...مططمئن باشید اگه این شرایط برای خوزستانیا اتفاق افتاده بود یا خودشونا آتیش میزدن یا یزدیا را... بعدشم سه برابر مقدار آبی که از سر شاخه کارون به طرف اصفهان میاد از طرف سمیرم استان اصفهان به کارون میریزه پس منصف باشید...
سرچشمه آب زاینده رود متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است و استان یزد با هزینه خود فقط مقدار جزئی آن هم برای شرب را انتقال داده است. مردم یزد مثل مردم اصفهان نیستند که زاینده رود و کارون و کلاً استان چهارمحال را جزئی از خاک خود بدانند و بدون توجه به تمامیت ارضی چهارمحال خودسرانه و با حمایت وزارت نيروی سابق طرح بهشت آباد را مطالعه نمایند. زیاده خواهی و زورگویی اصفهان مردم سایر استان ها را به ستوه آورده است.
ک
من از استان اصفهانم اما خدا لعنت کنه ...
محمود افغان
اولا كه اصفهاني ها چندين ساله كه دارن آب ما رو ...كه تا حالا حرفي نزديم اما به قول خودتون چراغي كه به خونه رواست به مسجد حرامه بعدشم شما چطور حاضرين برا خاطر خودتون مردم يزد رو بي آب بزارين ما حاضر نباشيم؟ بعدشم همون آبي رو كه از سميرم به كارون ميريزه رو برا خودتون انتقال بديد كه اينهمه به ابهاي بقيه دست درازي نكنيد
صداقت
اگر بلوغ سیاسی مردم اصفهان بالاتر بود که مخفیانه تونل گلاب رو تو سامون حفر نمیکردند و آب رو یواشکی نمی.... ببرن اصفهان.معلومه فقط فکر منفعت طلبی خودشونن کاش برای حرفای نماینده اصفهان در مناظره با آقای سلطانی نماینده بروجن که تو برنامه خانه ملت پخش شد هم جوابیه بدین که اعلام نکنه مردم ثروتمند ما فقیر شدن.آقای نماینده اصفهن اگر مردم شما در قدیم ثروتمند بودن با چپاول حق مردم ما و حالا فقیر شدن پس ما چی که هنوزم هنوزه مردم به نون شبشون محتاجن و باید به خاطر پمپاژ آب به مزرعه هاشون به شما جواب پس بدن.متاسفم خدا جای حق نشسته.
شهاب
اصفهانی ها منفورترین مردم ایرانند تا حالا دیدید کسی بگه اصفهانی جماعت خوبه، شما همانهایی بودید که افغان ها بدون هیچ دردسری اصفهان را فتح کرد و جرات دفاع از خود و شهرتون رانداشته اید. شما به بختیاری ها توهین می کنید که به سلحشوری و دلاوری معروفند.
سیروس
زرگر حیا کن استانداری را رها کن حتما یکی از نشانه های بلوغ سیاسی و اجتماعی تو اینه: که بی اجازه و با پررویی تمام از پروژه دزدی آب در استان دیگه دیدن کنی!!!؟؟؟
...زرگر، استاندار استان اصفهان در روز های قبل بدون هماهنگی با استانداری چهارمحال و بختیاری در یک سفر کاری به همراه مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان برای بازدید از سد بیرگان و محل اجرای پروژه سد و تونل سوم سفر و دیگر تونل های انتقال آب چهارمحال و بختیاری، وارد استان می شود.
گفته می شود، وی جلسه ای نیز با مسئولین اجرایی پروژه تونل سوم انتقال آب، داشته است....
شهركردي
واقعا براي اين استاندار كه ... متاسفم و همچنين براي بعضي از مردم نژادپرست اصفهان كه طرفدار چنين مواضعي هستند.
البته نمي دانم به چه نژاد و قومي تعصب دارند مگر نژاد اصفهاني ها چيست؟ ........
اشرف افغان
احسان
سلام از شما متشکرم کار خیلی خوبی کردید. باید جواب این رفتارهایشان را ببینند. نباید اجازه بدیم این رفتارها رابکنند
براي وزير كشور متاسفم كه ...را استاندار اصفهان كرده كه با ... باعث ايجاد جنجال در كشور ميشود
حسن ار شهرباباحیدر
سلام وعرض ادب حضورغیورمرد ان بختیاری مابختیاریهارها رادنیاشناخته زمانی که تهران رافتح کردیم رادنیادیدن واکردر8سال دفاع مقدس بختیاریهانبودن باردیکر عاقبت ایران چه میشد وحضرت امام به این قوم دلاور امید داشت که فرماندهی جنک رابه محسن رضایی داد .

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۳:۴۷

27 Dec 2019