۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۰۲۸۱
استان چهارمحال و بختیاری:

استانی محروم از فعالیت های تولیدی،با وجود 11درصد آب های شیرین کشور

چهارمحال و بختیاری منشا تولیدبیش از ۱۱ درصد آب شیرین کشور است اما در بخش های تولیدی به دلیل عدم تخصیص آب، جزء استان های کمتربرخوردار محسوب می شود.
استانی محروم از فعالیت های تولیدی،با وجود 11درصد آب های شیرین کشور
نماینده مردم فارسان، اردل، کیارو کوهرنگ در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با وجود چنین ظرفیتی می‌توان در زمینه توسعه کشاورزی، دامپروری، پرورش آبزیان و شیلات، بسته‌بندی و صادرات آب، رشته‌های شغلی فراوانی را به وجود آورد اما به دلیل عدم تخصیص مناسب آب نتوانسته‌ایم در این بخش‌ها به درستی فعال شویم.
حمیدرضا عزیزی با اشاره به انتصاب استاندار جدید چهارمحال و بختیاری، افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و در پی آن برنامه‌ریزی برای ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان در استان‌ها باید به نحو جدی در دستور کار استانداران جدید قرار گیرد.

عزیزی، نیروی انسانی توانمند، کاری و متخصص را از ظرفیت‌های مهم استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: توجه به کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی کوچک در استان جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و بهبود رشد اقتصادی موثر باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت استراتژیک چهارمحال و بختیاری در منطقه مرکزی کشور، گفت: برهمین اساس در صورت توجه به استان می‎توانیم به عنوان محور ارتباطی استان‎های مرکزی و جنوبی کشور نقش مهمی را ایفا کنیم.

عزیزی تصریح کرد: صنعت گردشگری از دیگر ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که در صورت سرمایه‌گذاری می‌تواند اشتغال قابل توجهی را به وجود آورد و ضروری است تا استاندار جدید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.
عضو کمیسون بهداشت مجلس ادامه داد:این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که بهره‎برداری از این ظرفیت‌ها مستلزم تدوین برنامه‌های کاربردی و اجرایی است.

وی افزود: در همین راستا مدیریت جدید استان برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل باید در حوزه‌های زیربنایی برنامه‌ریزی کنند.

عزیزی تصریح کرد: اگر به زیرساخت‌هایی چون راه‌آهن، حمل و نقل جاده‌ای، آب، برق، تلفن و ایجاد شهرک‌های صنعتی توجه شود، می‌توان مصرف‌گرایی را کاهش و تولید را رونق داد.
حمیدرضا عزیزی: مهمترین چالش کشور، چالش اقتصادی است، از این رو برنامه‌های مدیران ارشد کشور باید معطوف حل گرانی، تورم و بیکاری شود.



انتهای پیام/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۳:۵۹

29 Feb 2020