۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۰۲۴۹

افزایش ساخت و ساز مزارع پرورش ماهی سردابی، تهدیدی جدی برای محیط زیست

کارشناس مسول اداره محیط زیست شهرستان اردل گفت: افزایش ساخت و ساز شیلاتهای بدون مجوز در بستر رودخانه ها تهدیدی بزرگ علیه محیط زیست می باشد.
10 big

به گزارش جهانبین به نقل از  هفت چشمه افشین اسدی اظهار کرد:استان چهارمحال و بختیاری برای پنجمین سال متوالی است که رتبه اول تولید ماهیان سردابی را به خود اختصاص داده است ، اگر چه این باعث خوشحالی و افتخار برای استان ما می باشد ولی چند سالی است که عده ای به صورت غیر مجاز اقدام به تولید ماهی می کنند که این امر از چند جهت دارای ایراد می باشد:

به گفته این کارشناس مسول ،برخی افراد اقدام به ساخت شیلات در حریم و بستر رودخانه ها نموده اند که از نظر قانونی هر گونه تغییر در بستر رودخانه ممنوع می باشد و  باعث افزایش فرسایش و پر نمودن سدها میشود.
اسدی ادامه داد:
به علت استفاده از حوضچه های خاکی افزایش بار آلودگی در رودخانه ها و گسترش امراض را در بر دارد ، پاکسازی این حوضچه ها کار مشکلی می باشد که صاحبان این پرورش ماهی ها مجبور به استفاده بیش از حد از دارو میباشند و به علت عدم کنترل پساب به راحتی وارد پرورش ماهی بعدی یا رودخانه می شود.

کارشناس امور ماهیان سردابی افزود: در سالهای اخیر تعداد آنها به قدری زیادشده که باعث گسترش بیماری و کم کردن امنیت غذایی این محصول در استان گردیده است ، وجود این ماهیان می تواند برکیفیت این محصول اثر گذاشته و تهدیدی بر جایگاه استان در کشور باشد .

وی بیان داشت: تولید محصول با هزینه کمتر(با کیفیت کمتر) نسبت به کسانی که دارای پروانه می باشند باعث ضرر به کسانی می شود که به صورت قانونی اقدام به ساخت پرورش ماهی نموده اند و در حق آنها ظلم می شود

افشین اسدی یادآور شد: عدم امکان کنترل صحیح باعث ورود ماهیان پرورشی به رودخانه ها وتهدیدی علیه ماهیان بومی رودخانه می باشد ، هچنین ورود ماهیان تلف شده به رودخانه بر کیفیت آب رودخانه تاثیر گذار می باشد.

وی تاکید کرد: بر این اساس می طلبد که مسئولان با در نظر گرفتن موارد فوق اقدامی موثر در جهت تخریب این ماهی سراها نموده و البته با برنامه ریزی و آگاهی دادن به صاحبان شیلاتها و مردم تا از هرگونه اختشاش یا درگیری جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۴:۰۶

12 Jan 2020