۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۰۰۵۷
مواظب این افراد باشید که می گویند:

بدون کنار آمدن وامتیاز دادن به آمریکا نمی توان پیشرفت کرد

دسته ای که باید مواظبشان بود، کسانی هستند که می گویند نمی شود بدون کنار آمدن و امتیاز دادن به آمریکا کشور را به جایی برد.
بدون کنار آمدن وامتیاز دادن به آمریکا نمی توان پیشرفت کرد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام فرزانه صبح امروز، در پنجمین روز از ایام محرم در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد اظهار داشت:غربی ها همیشه می گویند" شیعه یا همان پرنده تیز پرواز ایرانی از تیررس ما خارج است چون این پرنده دو بال دارد که به آن قدرت پرواز داده یک بال سبز عدالت خواهی و دیگری بال سرخ شهادت طلبی است. اگر می خواهید که این پرنده را شکار کنید اولین کار گرفتن ولایت فقیه از اوست که دراین صورت، اگرچه
منتظر و شهادت طلب خواهد بود ولی نمی تواند پرواز کند چون زمین گیر شده است."

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد:ما به عنوان پرچمداران شیعه و عاشوراوظیفه داریم مواظب کسانی باشیم که تلاش می کنند تا این نیروی معنویت و ولایت را تضعیف کنند.
وی اعلام داشت: دسته دیگری که باید مواظبشان بود، کسانی هستند که می گویند نمی شود بدون کنار آمدن و امتیاز دادن به آمریکا کشور را به جایی برد.
حجت الاسلام فرزانه با بیان این که باید مواظب روحانیونی باشیم که نه تنها مغرضانه بلکه به لحاظ دانش و مبنا، ولایت فقیه را در حدی که ما قبول داریم قبول ندارد گفت: همین طورهنوز کسانی هستند که می گویند دین غیر از سیاست و سیاست غیر از دین است و با سابقه درخشان خود یک انحراف در آنها نمود می کند و این قشر نمی خواهند تابع ولایت باشند بلکه می خواهند در ولایت شریک باشند.

حجت الاسلام فرزانه گفت:اسلام وقتی قدرت

تولید تمام قطعات مورد نیاز خود را را داشته باشد و هر چیزی رادر جای خود قراردهد، یک میدان مسابقه تشکیل  داده، اما  اسلام بدون ولی فقیه قدرت تولید ندارد وقتی اسلام به نظام حکومتی با رهبری الهی همراه شود سد عظیمی خواهد بود که دشمن توانایی ضربه زدن به آن را ندارد.

وی افزود: اگر حکومت در جامعه اسلامی بر مبنای اسلام ناب و دین نباشد جامعه تبدیل به میدان مسابقه بر سر خواسته ها، عواطف و احساسات حیوانی می شود.
فرزانه با بیان اینکه، هر انسان دارای دو نوع خواسته و احساسات  است ادامه داد: عواطف انسانی اگر برمبنای خواسته ها و عواطف حیوانی باشد انسان از معنویات روی برمی گراند و عشق به افزایش ثروت و لذت طلبی و تن پروری و عیاشی و قدرت طلبی پیدا کرده و از آخرت و خانه اصلی غافل می شود وبه جای احساس مسئولیت داشتن به سراغ جاه طلبی و اشرافی

گری و تکبرو نادانی می رود.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت:این خواسته ها مرز مشترک بین حیوان و انسان است اگر در جامعه دین حکومت نداشته باشد میدان مسابقه برای این موارد مهیا و خواسته های مردم در زمینه  این مسائل مطرح می شود.

وی با اشاره به حادثه غدیر گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) یک حادثه رخ داد که  ثمره تلخی برای بشریت داشت وآن هم انحراف در رهبری،  توسط سیاست بازان و افراد سرشناسی که سابقه زیادی در اسلام داشتند.

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه بایدامروز برای حفظ جایگاه رهبری مواظب چند موضع بود، توصیه کرد:مواظب روحانیونی باشیم که نه تنها مغرضانه بلکه به لحاظ دانش و مبنا، ولایت فقیه را در حدی که ما قبول داریم قبول ندارند و همین طور کسانی که هنوز هم می گویند دین غیر

از سیاست و سیاست غیر از دین است که با سابقه درخشان خود یک انحراف در آنها نمود می کند و این قشر نمی خواهند تابع ولایت باشند.
وی در ادامه افزود: در زمان پیامبر (ص) افرادی این چنین وجود داشتند مانند طلحه و زبیر که صریحاً اعلام کردند اگر ما حمایتت کردیم برای این بود که در حکومت شریک باشیم.

دکتر فرزانه با تاکید بر اینکه مراقب و حافظ رهبری باشیم افزود: زمانی که در جریان غدیر مسلمانان از رهبری الهی جدا شدند به ۳ مصیبت دچار شدند و آن سه عبارت بودند از ضعف در آگاهی دینی، اختلاف و چند دستگی و دنیا خواهی.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد باتاکیدبرماجرای سقیفه وجدایی مسلمانان از رهبری دینی گفت: اگررهبری الهی در یک جامعه نباشد  باضعف بصیرت مردم ازاسلام واقعی دور می
شوند و اختلافات زیاد می شود و خواص به سمت دنیا طلبی می روند.

وی بیان کرد: با ماجرای سقیفه منافقین در قدرت اسلامی نفوذ کردند و به قدرت رسیدند که نتیجه آن حکومتی غیردینی بود و اسلام هم تبدیل به اسلام تشریفاتی و بی تفاوتی در برابر ظلم و غارت و تجاوز و آلوده به خرافات و زورگوئی به ائمه و مردم شد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: معاویه زمانی توانست نفوذ کند و قدرت بگیرد، که از اختلاف بین مردم و دنیاگرایی چهره های سرشناس استفاده کرد و سپس همه آنها را منزوی کرد واسلام ناب محمدی(ص) را به اسلام تشریفاتی تبدیل کرد و حکومت را به عرصه رقابت بر سر عواطف و احساسات حیوانی تبدیل کرد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در جایی از تاریخ قرار گرفتند که اسلام ناب تبدیل به اسلام زورگویی وجاه طلبی زمان خود شده بود و عاشورا، تکلیف ما را زمانی مشخص کرد که اسلام به دست آدم های زورگو افتاده بود وعاشورا باعث شد اسلام آلوده شده به اسلام ناب محمدی(ص) مبدل گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۷:۰۶

5 Jan 2020