۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۲۷۰۴۵
مسئولين آموزش و پرورش کمي بيشتر دقت کنند

آيا واقعاً شهر ما خانه ماست؟! + عکس

اين شعار که «شهر ما، خانه‌ ماست» را بارها شنيده‌ايم؛ اما وقتي برخي رفتارها و صحنه‌ها را در بعضي از مدارس مي‌بينيم، واقعا به اين گفته شک مي‌کنيم.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان متاسفانه عمل ناشايست ريختن زباله در اطراف رودخانه‌ها و کانال‌هاي آب توسط برخي از مسئولين مدارس، به يک فرهنگ تبديل شده است و نسل به نسل به فرزندان و دانش‌آموزان ما منتقل مي‌شود.
پيامبر (ص) در مورد نظافت مي‌فرمايند: « با هر ابزاري که مي‌شود از نظافت و پاکيزگي، پاسداري کنيد؛ زيرا بنيان اسلام بر نظافت بنا شده و بهشت براي فرد پاکيزه آماده شده است.»

تاثير شيوه‌ تربيتي والدين و مسئولين آموزشي و نوع رفتار و برخورد اطرافيان در ريختن يا نريختن زباله افراد، ناشي از چيزي است که مشاهده مي‌کنند؛ بنابراين اگر کودکان و دانش‌آموزان رعايت اصول شهروندي و نحوه‌ زندگي کردن مناسب را از افراد کليدي در زندگی خود مانند والدين، مربيان و شخصيت‌ها ببينند؛ در سنين بعدي هم آن‌گونه عمل خواهند کرد.

متاسفانه بسياري از مسئولان آموزشي فقط به آموزش‌هاي کلامي، توصيه‌ و نصيحت‌ مي‌پردازند؛ ولي در عمل، جور ديگري رفتار مي‌کنند و کودکان نيز از آنان سرمشق مي‌گيرند.

براي فرهنگ‌سازي در این زمینه و تبدیل آن به یک فرهنگ، هر يک از خانواده، مدرسه، دولت، صدا و سيما و ساير رسانه‌ها نقش موثري مي‌تواند داشته باشند که در جاي خود اهميت دارند.
 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۲۳:۴۳:۴۸

21 Sep 2024