۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۲۳۱۱۶

تصاويري زيبا از طبيعت در کنار پل زير قوسي کارون ۴

طبيعت استان چهارمحال و بختياري همواره زبانزد عام و خاص بوده است، بويژه که با ورود آدمي به اين طبيعت و دستکاري هايي هرچند جزئي، امکان دسترسي و لذت بردن از آن را دو چندان کرده است.
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ، طبيعت استان چهارمحال و بختياري همواره زبانزد عام و خاص بوده است، بويژه که با ورود آدمي به اين طبيعت و دستکاري هايي هرچند جزئي، امکان دسترسي و لذت بردن از آن را دو چندان کرده است.

يکي از راه هاي ارتباطي کشور که در خرداد ۹۴ به بهره برداري رسيده است، جاده جايگزين شهرکرد به خوزستان از سد کارون ۴ است که براي عمليات اجرايي جاده جايگزين شهرکرد به ايذه از سمت کارون ۴ که از سال ۸۹ آغاز شده است در خرداد ۹۳ به بهره برداري رسيد.

طول اين جاده افزون بر ۱۰ کيلومتر است و در آن ۹ دهانه تونل قرار دارد. عمليات اجرايي اين طرح در سه قسمت مجزا انجام شده است، که براي ساخت اين جاده بيش از يک ميليون و ۴۰۰هزار متر مکعب خاک برداري شده است .

بزرگترين پل ريز قوسي کشور در اين مسير قرار دارد که با طولي بيش از ۳۰۰ متر و عرض اصلي ۸متر و عرض پياده رو دو و نيم متر بنا نهاده شده است.

اين جاده را از سمت شهرکرد به اردل، ناغان، سرخون به طرف ايذه و خوزستان اشت و براي اين طرح نزديک به ۱۴۰۰ميليارد ريال اعتبار صرف شده است که ۴۰۰ميليارد آن براي تکميل و بهره برداري از پل بزرگ کارون چهار اختصاص داده شده است.

در اين طرح از دو لايه آسفالت و بتن ضخيم و بادوام استفاده شده است. ميزان بتن به کار برده شده در اين طرح بيش از ۱۷۰۰تن است که با توجه به سازه بتني مورد استفاده شده، از استحکام بسيار بالايي برخوردار و پيش بيني مي شود که زيرساخت اين جاده تا ۱۰۰سال ديگر بدون خلل و نفوذپذيري دوام آورد.

اين پل سه هزار و ۸۷۵ تن وزن دارد که بر روي درياچه سد کارون ۴ در استان چهارمحال و بختياري احداث شده است.
پل کارون ۴ به دليل برخورداري از طول عرشه ۳۷۸ متري، طول دهانه ۳۰۰ متري و ارتفاع ۶۲ متري از سطح درياچه سد، بزرگترين پل زيرقوسي کشور است.

اين پل در فاصله ۱۸۰ کيلومتري جنوب غربي مرکز استان چهارمحال وبختياري قرار دارد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۱۳:۲۰

22 Sep 2024