۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۲۸۶۰
امام جمعه فارسان گفت:

يکي از تفکرات مهم امام خميني(ره) احياي روحيه غرور و خودباوري در ميان ملت ايران بود

امام جمعه فارسان گفت: يکي از تفکرات مهم امام خميني(ره) احياي روحيه غرور و خودباوري در ميان ملت ايران و اثبات شعار نه شرقي و نه غربي بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در مراسم گراميداشت ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) در مسجد امام حسين (ع )فارسان افزود: امام خميني (ره) را متفکر بزرگ جهان اسلام دانست که با تکيه بر ائمه اطهار (ع)، ساده زيستي، مهرباني و توجه به محرومان را سرلوحه امور خود قرار داد و با رفتار خود باورهاي غلط درباره اخلاق فردي حکام را باطل کرد.

وي تصريح کرد: امام خميني(ره) نشان داد که اگر دل هاي حکام و زمامداران به نور معرفت و حقيقت روشن شده باشد، تجمل و تشريفات ، اسراف ، تکبر و استکبار جزو لوازم حتمي زمامداري آنها محسوب نمي شود.

وي  با بيان اينکه :يکي از تفکرات مهم امام خميني(ره) احياي روحيه غرور و خودباوري در ميان ملت ايران و اثبات شعار نه شرقي و نه غربي بود، افزود: امروز ملت ما دست به دست هم دادن و از توطئه مشترک شرق و غرب و ارتجاع نمي ترسند و احساس ضعف نمي کنند.

خطيب جمعه فارسان  با اشاره به تداوم مفهوم انتظار در انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ادامه نيمه شعبان است و امام راحل نيز آثار و گفتاري در قالب نظم و نثر درباره نيمه شعبان دارند. بنابراين تبيين ديدگاه امام درباره مقوله انتظار مسئله مهمي است که مي تواند جنبه هاي چالش برانگيزي نيز داشته باشد.  و امروز ما اين راه را بايد که راه ائمه ما هستند ادامه دهيم و با هر گونه زور مبارزه کنيم .

وي ادامه داد: تقارن ارتحال امام خميني با نيمه شعبان فرصت مناسبي است تا رويکردهاي امام و انقلاب اسلامي را درباره انتظار توضيح بدهيم. البته اين توضيحات بايد داراي هر دو جنبه سلبي و ايجابي باشد، به اين معني که توضيح بدهيم در ديدگاه حضرت امام درباره مقوله انتظار، چه مسائلي وجود دارد و چه مسائلي وجود ندارد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۰۶:۲۳

22 Sep 2024